کونچالوفسکی برای فیلم “رفقای عزیز” جایزه ویژه هیئت داوران را در ونیز دریافت کرد.

هیئت منصفه به رهبری کیت بلانشت بازیگر آمریکایی استرالیایی-آمریکایی جایزه اصلی” سرزمین عشایر “توسط زن چینی Chloe Zhao را به شیر طلایی اعطا کرد که در آخرین روز نشان داده شد. وی که در پکن به دنیا آمده و در نیویورک تحصیل کرده است ، اکنون فیلمی درباره آمریکای مدرن کارگردانی کرده است. نقش اصلی ، بدون اغراق ، بازیگر برجسته آمریکایی ، فرانسیس مک دورماند (سه بیلبورد خارج از ابینگ ، میسوری) ، همسر جوئل کوئن ، یکی از برادران دوتایی کارگردان مشهور ، بود. در واقع ، فرانسیس این پروژه را آغاز كرد: او خودش مواد مستند پیدا كرد ، كه اساس فیلمنامه را تشكیل می داد ، او خودش از كارگردان دعوت كرد.

جایزه ویژه هیئت داوران به آندره کنچالوفسکی و نقاشی سیاه و سفید “رفقای عزیز” تعلق گرفت. در مورد اعدام کارگران ، ساکنان Novocherkassk در سال 1962. مطمئناً او انتظار بیشتری داشت و کمی ناامید به نظر می رسید. با داشتن مجموعه ای از “شیرهای نقره ای” هنوز به کنچالوفسکی “طلا” تعلق نمی گیرد. این کارگردان گفت: “بیش از 50 سال پیش جایزه اول خود را در ونیز به دست آوردم.” “ونیز از آن زمان مکان ویژه ای برای من بوده است ، و من بسیار خوشحالم که دوباره با شغلی در اینجا هستم که شخصاً برای من بسیار مهم است ، زیرا این یک فیلم درباره پدر و مادر ما است ، درباره نسلی که تقریبا دیگر با ما نیستند.”

“رفقای عزیز!” همچنین توسط بنیاد FAI CISL به تازگی تأسیس شده است. جایزه “انسان ، کار ، محیط زیست”. این برای اولین بار برای افشای موضوعات مربوط به مشکلات کار و محیط زیست در سینما اهدا شد.

شخصیت اصلی که یولیا ویسوتسکایا بازی می کند ، یک سرباز خط مقدم است ، یک مادر تنها ، به ایده های استالین ، که برای او نور پنجره است ، فداکار است. او رفته است ، و زندگی در حال بدتر شدن است ، شما خودتان نمی توانید بسیاری از مسائل را کشف کنید. سپس به نظر می رسید که او نور را می بیند ، تقریباً از دست دادن دخترش را تجربه می کند ، اما اظهارات خود کنچالوفسکی در ونیز صحبت از چیزی کاملا متفاوت است. وی فعالیت های خروشچف را به خاطر آورد و تصمیم خود را در بیستمین کنگره حزب ، جایی که استالین تخریب شد ، بد و بدوی ارزیابی کرد. خود نیکیتا سرگئیویچ کنچالوفسکی فردی احمق را صدا زد و از مائو تسه تونگ نقل قول کرد که این جمله را گفت: «خروشچف یک ادم سفیه است. او به کمونیسم خیانت کرد. ” هر زمان در ونیز کنچالوفسکی با اظهارات و قضاوتهای سیاسی و کاملا انسانی خود ، که باعث خشم بسیاری از افراد می شود ، شگفت زده می شود.

“نهنگ” ساخته اولین فیلیپ یوریف ، که در برنامه فیلم نویسندگان “روزهای ونیز” شرکت کرده بود ، تنها جایزه ای را که در آنجا اهدا می شود دریافت کرد. ریاست هیئت داوران این بخش را فیلمساز مشهور اسرائیلی ناداو لاپید بر عهده داشت که برای فیلم مترادف خرس طلای برلیناله 2019 را دریافت کرد. نقاشی فیلیپ یوریف در Chukotka فیلمبرداری شد ، و عمدتا هنرمندان غیر حرفه ای ساکن آن سرزمین خشن حضور داشتند. اتمام این نقاشی تقریباً هشت سال به طول انجامید. سه رهبر “روزهای ونیز” که توسط هیئت منصفه انتخاب شده اند ، “کنفرانس” ایوان I. Tverdovsky را نیز شامل می شوند که در مورد سندرم پس از سانحه قربانیان حمله تروریستی در مرکز تئاتر در دوبروکا می گوید.

و یک جایزه جالب دیگر برای ما – نمایشنامه نویس اوکراینی ناتالیا وروژبیت ، که نمایشنامه های او به طور فعال در روسیه روی صحنه می رود ، در برنامه هفته منتقدان ونیز به عنوان کارگردان بهترین فیلم ابتکاری Bad Roads جایزه دریافت کرد. میخائیل اوگاروف می خواست این نمایش را در Teatre.doc روی صحنه ببرد. همه چیز تصمیم گرفته شد ، اما مرگ نابهنگام او مانع تحقق این طرح شد.