کریستین جاروی در حال انتشار بازسازی باله بزرگ پیوتر چایکوفسکی

است “>

کریستین جاروی رهبر نسل جدیدی از نوازندگان است که فضایی را برای گفتگو بین کلاسیک و موسیقی معاصر. او به عنوان آهنگساز مبتکر ، کیوریتور و تهیه کننده پیشرو ، و یک رهبر ارکستر پیشگام که با شور و شوق با آخرین امتیازات کنار می آید ، در پرواز جای خود را می گیرد. نوازنده پرانرژی و نوآور Järvi دائماً مورد توجه بزرگترین رسانه ها و جوایز قرار دارد: همراه با گروه مطلقی که تأسیس کرد ، وی برای گرمی نامزد شد ، وی یک گامی (گرمی سوئدی) را برای ضبط اپرا دریافت کرد ، و منتقدان نیویورک تایمز و آنها او را جانشین استاد بزرگ آمریکایی لئونارد برنشتاین دیدند.

فرهنگ روسی جایگاه ویژه ای در آثار جاروی دارد. پسر مسیحی افسانه ای استونیایی ، شوروی و آمریکایی ، نیمه یاروی ، مسیحی در تالین متولد شد. پس از مهاجرت خانواده به ایالات متحده ، او از نینا سوتلانوا درس پیانو گرفت. او در روسیه با شخصیت های اصلی مدرسه ملی اجرا از جمله دنیس ماتسئو پیانیست و یوری باشمت نوازنده ویولا اجرا کرده و همچنین در کنسول ارکستر دولتی سوتلانوف ، ارکستر تئاتر ماریینسکی و ارکستر ملی روسیه ایستاده است. او مخصوصاً برای باشمت ، فانتزی “اژدهای سفید” را نوشت ، که پس از نمایش برتر در سال 2019 ، بلافاصله وارد رپرتوار کنسرت ویرجوز ویولون شد.

تصادفی نیست که یاروی به امتیازهای عالی باله پیوتر چایکوفسکی روی آورد. در سال 2016 ، وی با برچسب مترقی سونی کلاسیک ، علاقمند به حداکثر رساندن انتشار کلاسیک به اشکال جدید ، نسخه به روز شده دریاچه قو را منتشر کرد – اولین کار از سه گانه جاروی-چایکوفسکی ، که در آینده با باله فندق شکن پایان می یابد. یاروی با اقتباس از موسیقی باله چایکوفسکی برای اجرای کنسرت ، به عنوان مفسر کلاسیک روسی عمل کرد. آهنگساز خودش تأکید می کند که ذات آثار کلاسیک را نمی اندیشد ، بلکه پوسته ای مدرن و جذاب برای شاهکارهای قدیمی ایجاد می کند.

جاروی بازسازی “زیبای خفته” را به عنوان یک سمفونی نمایشی نفسگیر نوشت. وی به همراه ارکستر فیلارمونیک دریای بالتیک ، تنظیمات خود را در این باله با موفقیت بسیار خوبی در تور نوردیک پالس از لیتوانی ، لتونی ، استونی ، فنلاند و روسیه در سال 2019 انجام داد. بلافاصله پس از پایان تور در تئاتر ماریینسکی ، جاروی به همراه ارکستر ، یک سمفونی باله را در خانه رادیو سن پترزبورگ ضبط کردند.

هم در تور و هم در استودیوی فیلارمونیک دریای بالتیک او “زیبایی خواب” را از حافظه بازی کرد. جاروی این تصمیم را با این واقعیت توضیح می دهد که او می خواست ارکستر را به یک قصه گوی تمام عیار تبدیل کند. این موسیقیدان توضیح داد: “نکته اصلی خواندن از روی نت نیست ، بلکه بیان خود شهودی و شکل گیری اعتماد جمعی در ذهن طبیعی ما است.” به همین دلیل است که سمفونی دراماتیک جاروی-چایکوفسکی به روایت صحنه ای یا هیچ توضیح بیرونی احتیاج ندارد: این موسیقی به معنای واقعی کلمه داستان زیبایی خوابیده را از زبان اصوات بازگو می کند. بدون شک مهارت آهنگسازی جاروی نقش بسزایی در بیان سینمایی این موسیقی داشت.

سه گانه باله های چایکوفسکی که دوباره تنظیم شده اند ، به یک سری همکاری های موفق بین جاروی و سونی کلاسیک ادامه خواهد داد. در سال 2016 ، این برچسب The Ring: An Orchestral Adventure: یک تفسیر سمفونیک کنسرت از تترالوژی اپراتوری تایتانیک ریگارد واگنر Der Ring des Nibelungen را منتشر کرد. در این ضبط ، یاروی خودش را به عنوان یک رهبر ارکستر درخشان و هم به عنوان یک آهنگساز و مفسر متفکر ثابت کرد. در سال 2020 ، با شرکت دیوید نبل ویولونیست سوئیسی ، ارکستر سمفونیک لندن ، فیلارمونیک دریای بالتیک ، ارکستر سمفونیک لندن ، این برچسب کنسرتهای ویولن توسط ایگور استراوینسکی و فیلیپ گلاس را منتشر کرد.

موسیقی عالی همیشه عالی خواهد بود ، اما باید به طور مداوم به روز شود ، نه فقط در زمان اجرا تفسیر کنید. تبدیل باله به یک سمفونی دراماتیک اولین قدم در جهت بازاندیشی مداوم است ، زیرا زمان تغییر می کند و فناوری ساکن نیست. ما باید با مدرن سازی این شاهکارها جان تازه ای ببخشیم که می توان آن را شکل پیچیده تری از تفسیر نامید. این روند هرگز متوقف نشده است: مندلسون نسخه های ارکسترال آثار باخ را انجام داد ، مالر بتهوون و شومان را دوباره تنظیم کرد و امروز مکس ریشتر و استیو رایش موسیقی Vivaldi و Radiohead را دوباره تنظیم کردند. “- کریستین یاروی.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی SOUND UP