جشنواره عروسک های “یارمارکا” اولین نمایش را برای کم شنوایان

نمایش می دهد

“یارمارکا” از 13 نوامبر آغاز می شود و دقیقاً یک هفته ادامه خواهد داشت. در این مدت ، تئاترهای عروسکی دولتی و مستقل مسکو ، کاملاً متفاوت از نظر توانایی و مقیاس ، 19 اجرا را ارائه می دهند. و به عنوان یک مهمان ویژه ، تئاتر عروسکی منطقه ای ایرکوتسک “Aistenok” با اولین نمایش برای افراد کم شنوا “بتهوون” به “نمایشگاه” می آید. دفترهای گفتگو.

“این جشنواره از آن جهت غیرمعمول است که به هیچ وجه از دولت پول نمی خواهد. برای انجام چنین پروژه ای فقط اشتیاق تئاترها لازم است. آنها خودشان درگیر کتابچه جشنواره هستند ، خودشان از منتقدان تئاتر و مهمان دعوت می کنند. بوریس گلدوفسکی ، مدیر هنری تئاتر عروسکی مسکو می گوید: علاوه بر این ، آنها انواع مختلفی از ژانرها و انواع مختلف را نمایش می دهند: از اجراهای کاملاً سنتی گرفته تا تئاتر اشیا ، که در جشنواره (استودیوی تجربی ایوان پاچین) خواهیم داشت. ” عکس: سرویس مطبوعاتی تئاتر عروسکی مسکو.

اینگونه است که تئاتر عروسکی مسکو عشق خود را به سنت پترزبورگ و زیباترین دوران – آغاز قرن بیستم – در نمایش “فیل” اعتراف می کند. کارگردان ناتالیا پاخوموا ، برنده ماسک طلایی ، از طریق داستان شخصی خود نه تنها زیبایی معماری شهر ، بلکه سیرک قدیمی سن پترزبورگ را به بیننده نشان می دهد. بینندگان بسیار جوان می توانند افسانه های مورد علاقه خود را در مورد Kolobok و Chicken Ryaba و کودکان بزرگتر می توانند داستان های “Uhti-Tukhti and Company” و “داستان شاهزاده خانم مرده و هفت بوگاتیر” را تماشا کنند.

تئاتر عروسکی Mytishchi “Ognivo” آنها را. S. Zhelezkina اجرای بزرگسالان “نماز یادبود” را ارائه می دهد ، جایی که از طریق سوالات روزمره – چگونه می توان در یک خانواده بزرگ صلح برقرار کرد ، برای ازدواج پنج دختر با افراد شایسته ، برای به دست آوردن پول بیشتر که بهزیستی بستگان بستگی دارد – عقل واقعی ظاهر می شود.

طرفداران لوئیس کارول علاقه مند هستند نگاهی به نمایشنامه “کارول بدون آلیس” بیندازند ، که به کار نهایی اولین آزمایشگاه MTK تبدیل شد. در آن ، استاد ریاضیات چارلز لوتویج دودسون ، معروف به خود لوئیس کارول ، در تلاش است تا معمائی را حل کند که در آن یک بازی منطقی به یک حرکت پوچ تبدیل می شود ، در نگاه اول ، در جهت مخالف حرکت می کند. عکس: سرویس مطبوعاتی تئاتر عروسکی مسکو.

علاوه بر این ، در این جشنواره تئاتر “سایه” ، “فانتوش” ، “استودیو T” ، “تاراتومب” ، “تئاتر تئاتر” ، “تئاتر موضوع” ، “شبستان سرگردان” ، تئاتر عروسکی “مرغ آتشین” حضور خواهند داشت “، و تئاتر عروسکی دولتی منطقه ای مسکو.

“تئاترهایی وجود دارد که فقط دو بازیگر در آنها کار می کنند و تئاترهایی هستند که 30-40 نفر از بازیگران در آنها کار می کنند. این تئاترها تئاترهایی هستند که از نظر توانایی و مقیاس کاملاً متفاوت هستند. اما تئاتر هرگز “بزرگ” یا “کوچک” نیست. او یا تئاتر است یا اصلاً تئاتر نیست. گلدوفسکی نتیجه گیری می کند: “این تئاترها هستند که در جشنواره حضور دارند.” عکس: سرویس مطبوعاتی تئاتر عروسکی مسکو.

او امیدوار است که مخاطبان “نمایشگاه” را دوست داشته باشند و هر ساله تعداد شرکت کنندگان در جشنواره به طور تصاعدی رشد کند. “دو سال پیش ، 8 سالن تئاتر در آن شرکت کردند. در حال حاضر 13 نفر از آنها وجود دارد. ما فکر می کنیم که 2 سال دیگر 25 یا 30 نفر وجود دارد و یارمارکا از محبوبیت و محبوبیت برخوردار خواهد شد! “، – بنیانگذار جشنواره می گوید.