شورای همکاری تاجیکستان و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مورد توسعه همکاری

شورای همکاری تاجیکستان و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد درباره موضوعات توسعه همکاری بحث کردند 23 اکتبر 2020 ، ساعت 15:50

05 A vesta.Tj | 10/23/2020 | رئیس کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی تاجیکستان رستم نظرزودا ، رئیس جدید کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری تاجیکستان ، آقای مولوگت زددی را پذیرفت.

همانطور که رئیس مرکز مطبوعاتی CoES Umeda Yusufi به “اوستا” گزارش داد ، رئیس کمیته از سطح موجود روابط دوجانبه با ساختار مربوطه سازمان ملل ابراز خرسندی کرد و بر اهمیت استفاده گسترده از فرصت های همکاری در آینده تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که ، علیرغم شرایط دشوار – بیماری همه گیر ویروس کرونا ، ما امیدواریم که همکاری خود را به نفع جمعیت کشور تعمیق بخشیم. رئیس کمیته شرایط اضطراری گفت: “کمیته وضعیت های اضطراری از هرگونه اقدام سازنده با هدف جلوگیری از موارد اضطراری ، از بین بردن پیامدهای آن و همچنین مبارزه با شیوع ویروس کرونا ، به شدت حمایت و پشتیبانی می کند.”

به نوبه خود ، آقای زودی خاطرنشان کرد که اقدامات مهمی در تاجیکستان در زمینه مدیریت ریسک حوادث ، پیشگیری اضطراری و از بین بردن پیامدهای آنها انجام شده است.

وی همچنین آمادگی و حمایت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در پیشگیری ، از بین بردن عواقب بلایای طبیعی ، برگزاری تمرینات بین المللی و همچنین مبارزه با شیوع ویروس کرونا را ابراز داشت.

در این جلسه ، موارد افزایش تعامل و اجرای بیشتر پروژه های مشترک ، پاسخ به بلایا ، تعامل در آگاه سازی و هشدار به مردم در مورد خطرات و تهدیدات ، همچنین آموزش نیروهای امداد و نجات و ارائه کمک های فنی نیز مورد بحث قرار گرفت.

در پایان جلسه ، طرفین توافق کردند که سازوکارهای موجود همکاری بین CoES و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به طور مثر و در آینده در برابر تهدیدات جدید در موارد اضطراری طبیعی و مصنوعی مقاومت خواهند کرد.