قرقیزستان 104 میلیون دلار به دلیل بی ثباتی سیاسی

ضرر کرد

قرقیزستان 104 میلیون دلار به دلیل بی ثباتی سیاسی ضرر کرد 13 اکتبر 2020 10:46 صبح

Avesta.Tj | 10/08/2020 | طبق محاسبات اولیه ، خسارت ناشی از بی ثباتی سیاسی در قرقیزستان از 10 اکتبر سال 2020 ، در حال حاضر به 8 میلیارد دلار معادل 104 میلیون دلار درآمد از دست رفته در کل کشور رسیده است. گزارش های 24.kg چنین داده هایی توسط اتحاد ملی اتحادیه های تجاری ارائه شده است.

به گفته کارشناسان ، بیش از بیست قرارداد و پروژه تجاری با مبلغ تقریبی 210 میلیون دلار لغو شده است.

سود از دست رفته برای میلیاردها دلار به دلیل بی ثباتی سیاسی می تواند باعث افزایش بیکاری ، برنامه های مربوط به مالیات و هزینه ها ، وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی-اجتماعی کشور شود.

“به تأخیر انداختن روند تلفیق برای تعیین قدرت قانونی و قانونی دولت و اطمینان از ایمنی جان و مال شهروندان کشور مسئولیت سنگینی بر عهده شاخه های دولت ، معاونان ، دولت ، رئیس جمهور و نیروهای سیاسی شرکت کننده در روند فعلی خواهد بود. بلاتکلیفی ، نگرشی منتظر برای دیدن و ناآگاهی از عملکرد دولت امروز مستقیماً به تجارت آسیب می رساند و کمتر به صاحبان مشاغل ، بیشتر به شهروندانی که خانواده خود را تغذیه می کنند آسیب می رساند. ”

اتحادیه ملی اتحادیه های بازرگانی از همه نیروهای سیاسی می خواهد که به توافق برسند و اطمینان حاصل کنند که بازگشت به عرصه قانونی ، همه سازمان های دولتی برای کاهش عواقب ناشی از اقدامات مانند وضعیت اضطراری. این تجارت می خواهد تا با ایجاد تیم های واکنش سریع ، آزادی حرکت کارمندان شرکت ها و حمل و نقل کالا را حفظ کند و اقدامات لازم برای اطمینان از ایمنی انواع شرکت ها ، به ویژه معدن را تقویت کند.
در فراخوان آمده است: “پس از اتخاذ تدابیر تثبیت ، جامعه تجار در سطح قانونگذاری خواستار تدابیری برای جلوگیری و مقابله با اوضاع با تهاجم مهاجمان و توزیع مجدد اموال با توسعه الگوریتم هایی برای برنامه های ضد بحران سریع برای موقعیت های مشابه فعلی است.” p>