گلوک برنده نوبل ادبیات با برادسکی

مقایسه شد

لوئیز گلوک اولین شعر خود را با عنوان” نخست زاده “در سال 1968 منتشر کرد و به سرعت به عنوان یکی از برجسته ترین شاعران معاصر شناخته شد. برنده نوبل مقامات زیادی دارد – عضو آکادمی هنر و ادبیات آمریکا ، رئیس آکادمی شاعران آمریکا. بسیاری از جوایز ادبی او شامل جایزه شعر بولینگن و جایزه والاس استیونز است. کتاب “عنبیه وحشی” که جایزه پولیتزر را دریافت کرده است ، شایسته توجه ویژه است – نوعی شعر چندصدایی متشکل از پنجاه و چهار مونولوگ ، صدا ، افکار متفاوت و گاه متناقض در مورد جهان. منتقدان به روانشناسی ظریف و سادگی سبک او توجه می کنند.

دیمیتری وودننیکوف ، شاعر ، درمورد اعطای جایزه نوبل توسط MK به لوئیز گلوک ، به سرنوشت غیر معمولی وی اشاره کرد.

– من از یک قافیه خاص در این وضعیت شگفت زده شده ام. مسئله این است که لوئیز گلوک در دانشگاه تحصیل کرده است ، اما از آن فارغ التحصیل نشده است. ما یک برنده دیگر نوبل را می شناسیم که از دبیرستان فارغ التحصیل نشده است – این جوزف برودسکی است. من واقعاً دوست دارم که جایزه نوبل به افرادی تعلق می گیرد که طبق معیارهای عمومی در نوعی از تاریخچه شغلی نمی گنجند. او شعری دارد:

به آسمان شب نگاه کنید:

من دو موجودیت دارم ، دو نوع قدرت دارم.

من اینجا هستم ، کنار شما ، در پنجره ،

در حال تماشای شما.

دو ذات و دو نوع قدرت عبارتند از: توانایی زندگی یک انسان معمولی و همزمان کار با کلمه.

به نوبه خود ، نویسنده ویکتور اروفیف در مصاحبه ای با خبرنگار “MK” شعر گلوک را با “بافندگی” مقایسه کرد.

– او سوزنهای بافتنی زیبایی دارد ، پارچه خوبی دارد و این چیزها را می توان پوشید. دلیل آن کاملا مشخص نیست ، زیرا شما می توانید ژاکت هایی بپوشید که جالب تر هستند. شرم آور است که امسال نه هاروکی موراکامی و نه مارگارت اتوود جایزه را دریافت نکردند. من معتقدم لیوسیا اولیتسکایای ما در تجربیات خود بسیار غنی تر از گلوک است ، – گفت اروفیف. – چنین شعرهایی در روسیه هرگز خوانده نخواهد شد ، زیرا در روسیه شدت شور و اشتیاق لازم است و او همه این گره ها را دارد.

کارشناسان مریس کنده ، لودمیلا اولیتسکایا ، هاروکا موراکامی ، مارگارت اتوود ، میلان کوندرا ، استیون کینگ و میشل هولبک را از نامزدهای دریافت جایزه معتبر ادبی معرفی کردند.

سال گذشته ، جایزه نوبل ادبیات به یک باره به دو نویسنده اعطا شد: نویسنده و نمایشنامه نویس اتریشی پیتر هندکه برای “اثر تأثیرگذار در حاشیه و مشخصات خاص انسان” و شاعر لهستانی ، اولگا توکارچوک ، به دلیل “تخیل داستانی که با شور دایره المعارف ارائه می شود” عبور از مرزها به عنوان نوعی زندگی.