ماکسیم کسنزوف در مورد چشم انداز دیجیتالی شدن حوزه فرهنگی

24/09/2020 صحبت کرد
در 24 سپتامبر ، در کازان ، در چارچوب فروم بین المللی “هفته دیجیتال KAZAN – 2020” ، میزگرد “تحول دیجیتال در فرهنگ: روندهای سال 2020” برگزار شد ، ماکسیم کسنزوف وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه.

در این رویداد مدیر بخش اطلاعات و توسعه دیجیتال وزارت فرهنگ روسیه وادیم وانکوف ، معاون نخست وزیر جمهوری تاتارستان لیلا فاضلیوا ، وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان ایرادا آیوپووا و همچنین کارشناسان صنعت و نمایندگان جامعه بازرگانی حضور داشتند.

“با توجه به دیجیتالی شدن حوزه فرهنگ ، طی چند سال گذشته تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است. ماکسیم زمینه های امیدوار کننده برای کارهای بیشتر را برجسته می کنیم: تحول در خدمات عمومی و فعالیت های کنترل و نظارت ، ایجاد سیستم پشتیبانی تصمیم گیری مدیریت ، تحول دیجیتال م institutionsسسات فرهنگی ، افزایش حضور منابع رسانه ای در زمینه فرهنگ و ترویج فرهنگ روسیه در اینترنت ، ” ، بحث را آغاز می کنید.

همچنین ، معاون بخش تأکید کرد که فرهنگ یکی از پیشرفته ترین صنایع از نظر استفاده از فن آوری های دیجیتال است و در مورد پروژه های با موفقیت اجرا شده صحبت کرد.

“مجموعه موزه ها در کشور ما به صورت دیجیتالی در پورتال فهرست دولتی صندوق موزه ارائه شده است – حدود 18 میلیون تصویر برای مطالعه در پورتال Goskatalog.rf در دسترس است. موزه ها به طور فعال از فناوری واقعیت افزوده با استفاده از بستر ما برای ایجاد راهنماهای چندرسانه ای Artifact استفاده می کنند. بیش از 200 موزه راهنمای تعاملی خود را برای 350 نمایشگاه ایجاد کرده اند که جزئیات بیش از 9000 نمایشگاه را نشان می دهد. تئاترها و سازمان های کنسرت به طور مرتب پخش های آنلاین را انجام می دهند. “ماکسیم کسنزوف گفت:”

وادیم وانکوف در گفتگو با شرکت کنندگان در بحث ، با اشاره به سطح بالای اجرای راه حل های نوآورانه در جمهوری تاتارستان ، در مورد پروژه های دیجیتالی فعلی وزارت فرهنگ روسیه و همچنین افزایش علاقه کاربران خارجی اینترنت به پخش آنلاین رویدادهای فرهنگی روسیه و مشاهده آثار هنری دیجیتالی از صندوق های موزه داخلی و کتابخانه.

به نوبه خود ، نمایندگان دولت جمهوری تاتارستان در مورد ویژگی های منطقه ای دیجیتالی شدن فرهنگ صحبت کردند و تجربیات خود را در زمینه اجرای فن آوری های پیشرفته در این زمینه به اشتراک گذاشتند.

وزارت فرهنگ

09/24/2020