مارک روزوفسکی “نابودی ستمگران”

بعد از اینکه سیگنال موسیقی داده شد ، خود استاد به روشی غیر منتظره روی صحنه می رود. جامه بلند سفید ، نه با دکمه های جلویی ، بلکه مانند سفارشات ، با بندهای پشتی. به طور طبیعی ، یک کلاه با یک صلیب قرمز ، و در دستان او یک دارو – یک بطری بزرگ شامپاین. با کمک کارمندان کارگر – آندری مولوتکوف – “دارو” در یک لیوان عظیم ریخته می شود. دکتر روزوفسکی او را برای سلامتی همه بالا می برد

بدون مقدمات طولانی ، مارک روزوفسکی به گروه موسیقی اعلام می کند: در ماه سپتامبر ما با دو پیش پرده شروع خواهیم کرد – “Amadeus” (آنها قبل از همه گیر دو بار بازی کردند) و “Fanny” ، که منتشر شد ، اما همه گیر اجازه نداد که این نمایش در معرض دید عموم باشد. و “فانی” ، به هر حال ، یک خانم ساده و جوان نیست ، بلکه فردی است که در تاریخ به عنوان قاتل ناکام رهبر پرولتاریای جهانی اولانانوف-لنین – فانی کپلان ، در تاریخ سقوط کرد.

– در مرحله بعد تمرینات موسیقیایی “راز راسپوتین” را شروع می کنیم ، – مارک گریگوریویچ را ادامه می دهد و کارت های برتر را ارائه می دهد. – از این عنوان مشخص است که این مربوط به فروپاشی امپراتوری روسیه از طریق یک شخصیت تاریخی است. راسپوتین را ترزا راک ، ملودرام دلچسب بر اساس رمان امیل زولا دنبال می کند. این آثار باید قبل از سال جدید اکران شوند.

– اکنون با توجه به گسترش بیماری همه گیر ، برنامه ای برای انتشار نمایش ها چقدر واقع بینانه است؟

– من از مکالمات در مورد موج دوم و سوم کرونا ویروس هدایت نمی شوم. اگر خودتان را معطوف کنید ، به طور کلی برای تئاتر فاجعه بار خواهد بود. امروز موج دوم وجود ندارد ، کسی ما را می ترساند ، کسی برعکس ، ما را آرام می کند. بیایید خوشبین باشیم و مطابق اوضاع زندگی کنیم.

بر اساس این موقعیت ، مارک گریگوریویچ ، نویسنده و کارگردان نسل دهه شصت ، برنامه عمل را برای سال آینده ترسیم کرده است. رویای او این است که نمایشنامه خود را “سه تفنگدار” به نمایش بگذارد ، که توسط او بر اساس رمان ماجراجویی توسط پدر دوماس 38 سال پیش ساخته شده است. راحت تر می توان گفت که چه کسی این صحنه را اجرا نکرده است: این نمایش به طور گسترده در سراسر کشور و با تحسین بسیاری از تفنگداران فرانسوی برگزار شد. سپس این فیلم مشهور با موسیقی Maxim Dunaevsky به آیات یوری رایاسنتسف فیلمبرداری شد.

– اکنون “تفنگداران” من حتی در دونتسک در سیمفروپل قرار دارند. به مدت 38 سال است که از اقوام شنیده ام که باید آن را برپا کنم. زمان آن فرا رسیده است ، به خصوص که گروه برای رسیدن به چنین پروژه بزرگی آماده هستند. اما سؤال از بودجه همچنان باز است: موزیکال ها یک سکه نیستند ، به طور معمول ، اینها نمایش های لباس ، یک ارکستر … من واقعاً به حمایت وزارت فرهنگ امیدوارم. در واقع ، مطابق الزامات روسپوتربنژاد ، سالن های تئاتر از جمله ما نیمه خالی خواهد بود ، این بدان معنی است که شما نباید از درآمد فروش بلیط امیدوار باشید. روپوفسکی همچنین به عنوان پاسخی به رویدادها و روندهای مشاهده شده امروز در کشور و جهان ، تولید جالبی را تصور کرد. حتی ترسناک تر به نظر می رسد – “نابودی ظالم”: یک آهنگسازی وجود خواهد داشت ، این نیز یک مطالعه بر اساس آثار کلاسیک ادبیات روسی خواهد بود: سالتکوف-شوچدرین ، نابوکوف ، داستایوفسکی ، برادسکی که تصاویر ظالمانه بزرگ را آورده است. حتی فیلم The Cockroach از کورن چوکوفسکی نیز در این مجموعه گنجانده شده است. داستان یک حشره وحشتناک به زبان ایزوپیایی به رهبر همه ملل ، جوزف استالین اشاره دارد.

– آیا شما به حوادث بلاروس که بخشی از کشور اتحادیه است اهمیتی نمی دهید؟

– البته هیجان زده است. هرچند آنچه که در خاباروفسک اتفاق می افتد ، من را بیشتر مورد علاقه قرار می دهد. اگر امروز تئاتر از موقعیت خود محروم باشد ، باعث تحقیر من می شود ، زیرا این تئاتر است که باید به زندگی واقعی پاسخ دهد. تئاتر مکانی برای آشفتگی نیست ، اما حتماً باید در هر اجرا یک جایگاه مدنی باشد. ما ارزشهای اساسی – آزادی ، بشردوستانه ، همدلی با فقرا و مستضعفین را تأیید می کنیم. و اگر موضع انسانی در تقابل باشد ، تئاتر به هیچ چیز خوبی منتهی نمی شود. بنابراین ، هر یک از نامهای ما از این مقادیر دفاع می کند.

P.S. همانطور که مشخص شد ، لباس پزشکی مدیر هنری نیکیتسکی تصادفی نبود. این تئاتر نمایش “ترانه های حیاط ما” را برای پزشکان ، پرستاران و پرستاران گرادیسکا اول ، که علیه تاج ویروس جنگیده اند ، اجرا خواهد کرد.