مگافون تاجیکستان “پایگاه کوهستانی بلند” را در منطقه مورگاب GBAO

راه اندازی کرد

صفحه اصلی / اخبار / صفحه اصلی / مگافون تاجیکستان “پایگاه کوهستانی بلند” را در منطقه مورگاب GBAO

راه اندازی کرد.

مگافون تاجیکستان “یک پایگاه کوهستانی بلند” را در منطقه مورگاب GBAO راه اندازی کرد 13 اکتبر 2020 ، ساعت 15:05

12 Avesta.Tj | 10/08/2020 | مگافون تاجیکستان به گسترش پوشش شبکه خود در GBAO ادامه می دهد. ایستگاه پایه جدید این اپراتور کار خود را در دهکده Bulunkul در منطقه مرغاب آغاز کرده است.

بر اساس سرویس مطبوعاتی شرکت ارتباطات سیار MegaFon تاجیکستان ، شبکه تلفن همراه MegaFon در این مکان ها اولین شد.

قلمرو پامیرس از نظر استقرار شبکه تلفن همراه یکی از سخت ترین است. با وجود اوایل پاییز ، کار در Bulunkul در دمای زیر صفر و در سخت ترین شرایط هواشناسی انجام شد. تسکین مشکلات خاص خود را دارد: نقاط برای قرارگیری بهینه ایستگاه های پایه اغلب در فاصله ای از جاده ها قرار دارند ، بنابراین مهندسان MegaFon مجبورند صدها کیلوگرم تجهیزات را بدون استفاده از تجهیزات حمل کنند. BS جدید در منطقه مورغاب در تعداد “کوه بلند” گنجانده شد: این کوه 4 060 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

“Bulunkul یکی از دورافتاده ترین و صعب العبورترین مناطق GBAO است. اما ما معتقدیم که ساکنان مرغاب باید از خدمات ارتباطی مشابهی که در سایر نقاط کشور در دسترس مشترکان ماست استفاده کنند. بنابراین ، ما برای غلبه بر تمام مشکلات فنی راهی پیدا می کنیم. بنابراین ، در حال حاضر ، ایستگاه پایه در Bulunkul از طریق یک کانال ماهواره ای کار می کند ، فقط ارتباطات زمینی بعدی به آن متصل می شوند. نکته اصلی این است که ساکنان روستا برای اولین بار در تاریخ می توانند از ارتباطات سیار استفاده کنند. Raim Sadonshoev ، مدیر بخش منطقه ای MegaFon تاجیکستان در GBAO می گوید ، قبلاً ارتباط با “سرزمین اصلی” فقط از طریق رادیو انجام می شد.

ارتباطات سیار در کوههای مرتفع نقش اجتماعی بزرگی دارد: اکنون روستاییان نه تنها می توانند در هر زمان با بستگان خود تماس بگیرند ، بلکه می توانند با پزشک یا تیم نجات تماس بگیرند که این مهم در مکانهایی است که بلایای طبیعی زیاد است.

ایستگاه پایه جدید نه تنها برای ساکنان دهکده Bulunkul ، بلکه همچنین برای پرسنل مرکز استراتژیک نزدیک – سد Pamir Energy ، که سطح آب مخزن روستای Tang را تنظیم می کند ، ارتباط برقرار می کند. ارتباطات مطمئن MegaFon به مهندسان این شرکت انرژی این امکان را می دهد تا به طور مداوم با محیط بانان سد در ارتباط باشند. بنابراین ، پامیر انرژی در ساخت یک ایستگاه پایه جدید شرکت کرد – متخصصان آن به کارمندان MegaFon کمک کردند تا صفحات خورشیدی را نصب کنند تا انرژی خالص BS را تأمین کنند.