ماموریت صندوق بین المللی پول: “تاجیکستان با عواقب جدی بیماری همه گیر COVID-19 مواجه است”

ماموریت صندوق بین المللی پول: “تاجیکستان با عواقب جدی بیماری همه گیر COVID-19 روبرو است”

15 سپتامبر 2020 ، ساعت 13:40

Avesta.Tj | 09/15/2020 | ماموریت صندوق بین المللی پول نتایج اولیه خود را در پی ماموریت مجازی خود در تاجیکستان انجام داد.

ماموریت صندوق بین المللی پول به رهبری خانم پادامیا هندلوال از 18 اوت تا 3 سپتامبر سال جاری در تاجیکستان بود.

هدف این مأموریت بحث درمورد تحولات اقتصاد کلان ، پاسخ سیاست های دولت به شوک ناشی از ویروس کرونا و اقدامات لازم برای حفظ ثبات اقتصاد کلان بود.

“تاجیکستان عواقب جدی بیماری همه گیر COVID-19 را تجربه می کند. تأثیر بهداشت همه گیر فروتن بود ، اما مشکلات تجاری و حمل و نقل با شرکای تجاری اصلی بر فعالیت اقتصادی و حواله ها تأثیر گذاشت. اوضاع خارجی بدتر شد. در قسمت بودجه ، درآمد بسیار کاهش یافته و چالش هایی را برای اجرای بودجه اصلاح شده 2020 به وجود آورده است. “Padamia Handelwal گفت.

ماموریت از اقدامات مالی برای کاهش اثرات همه گیر استقبال می کند. بودجه اصلاح شده شامل تخصیص بیشتر برای هزینه های بهداشتی و اجتماعی و کاهش هزینه های با اولویت کمتر است. حمایت از شرکای بین المللی بسیج شد. مقامات تاجیکستان تخفیف های مالیاتی موقت را معرفی کرده و برنامه هدفمندی کمک های اجتماعی در سراسر کشور گسترش یافته است. همچنین یکبار پرداخت های اجتماعی به خانواده های آسیب پذیر پرداخت می شود. انتظار می رود هزینه های بهداشتی و اجتماعی در نیمه دوم سال جاری بیشتر شود.

ماموریت شدیداً از تعهد مقامات برای انتشار گزارش های سه ماهه در مورد هزینه های اجتماعی و بهداشتی مربوط به COVID-19 استقبال می کند.

شفافیت استقراض توسط شرکت های دولتی.

به بانک ملی تاجیکستان پیشنهاد می شود که از صندوق بیمه سپرده حمایت مالی م provideثر انجام دهد و دو بانک قبل از انحلال را تصفیه کند. همچنین لازم است مشکل کمبود ارز حل شود.

“این مأموریت از تعهد مقامات برای اصلاح مالیات استقبال می کند و خواستار اصلاح تدریجی و مرحله ای کد مالیات برای حمایت از فضای کسب و کار و ادغام مالی است. انعطاف پذیری بیشتر نرخ ارز برای ایجاد اطمینان در چارچوب سیاست های پولی لازم است. “ماموریت صندوق بین المللی پول در بیانیه ای گفت.