IOM در بازگشت حدود 150 مهاجر به تاجیکستان

کمک کرد

IOM در بازگشت حدود 150 مهاجر به تاجیکستان کمک کرد 3 نوامبر 2020 09:42 صبح

11 اوستا . Tj | 03.11.2020 | سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) بار دیگر در بازگشت گروهی از مهاجران تاجیک از قزاقستان به تاجیکستان کمک کرد.

براساس دفتر IOM در آسیای میانه ، حدود 150 مهاجر کارگر تاجیکی که در مضیقه بودند ، از قزاقستان به وطن خود بازگردانده شدند.

مهاجران با کمک IOM با همکاری مقامات دولتی و دیاسپورا بازگردانده شدند

مهاجران تاجیک از اول قلمرو ازبکستان به تاجیکستان فرستاده شدند. این مهاجران با چهار اتوبوس از ایستگاه بازرسی ژیبک – ژولی در قزاقستان از طریق منطقه ترکستان ازبکستان به منطقه سغد تاجیکستان منتقل شدند.

سازمان بین المللی مهاجرت از صبر و استقامت مهاجران تشکر کرد.

به طور کلی ، در مقایسه با جمعیت محلی در کشورهای مقصد ، مهاجران از حمایت جامعه کمتری برخوردار هستند و دسترسی به عدالت کمتری دارند. آنها به دلیل افزایش آسیب پذیری در معرض خطر بیشتری قرار دارند که قربانی سو of استفاده ، استثمار و قاچاق انسان شوند. در بلند مدت ، مهاجران همچنین به دلیل از دست دادن شغل ، دسترسی محدود به خدمات اجتماعی و بهداشتی و کلاله در کشورهای مقصد و مبدا ، در میان آسیب پذیرترین گروه ها هستند.

IOM در نظر دارد تا با تسهیل بازگشت داوطلبانه افراد نیازمند ، مردم را از خلا اقتصادی – اقتصادی و قانونی که در نتیجه بیماری همه گیر در آن قرار دارند ، خارج کند.