“همه ما به قول شما صحبت کردیم”: به یاد میخائیل ژوانتسکی

شما همیشه برای ما بسیار خوشحال بوده اید. و بسیار افتخار بیشتر برای کشور ، زبان روسی ، کلمه. شما همیشه با ما بوده اید از همان اودسا ، که چنین نبوغ با شکوه ، آفتابی ، خردمند ، غمگین را به دنیا می آورد. و رایکین مال شما و ما بود. و با او جنگیدید و او را بت ساختید. و سپس Kartsev و Ilchenko مال شما بودند. این سه حمله عالی است.

اما شما همیشه در تنهایی خود بودید – بسیار شیرین و بسیار سوزاننده ، کنایه آمیز نسبت به همه این اشکالات به اصطلاح ، که به دلایلی در بیشتر زندگی شما سوسیالیست خوانده می شدند. اما این مسئله اصلی شما نیست.

شما ، داستان ها ، مینیاتورهایتان موسیقی هستید. این یک حرف آخر است. بین خطوط است. این همان اختصار ، خواهر استعداد چخوف است. چون شما چخوف ما هستید.

شما با نقل قول ها ، افکار ، اما فقط لبخند خود ، به سراغ مردم رفتید. شما به قدرت رسیدید – آنها نیز بسیار دوست داشتند ، گرچه همه آنها اعتراف نکردند. آنها از اعتراف ترسیدند.

همه ما با کلمات ، کلمات ، گفته ها ، الگوهای رفتاری شما صحبت می کنیم. همه ما تا ته شما هستیم. ما (نه ، شاید نه همه. من هیجان زده شدم. کسانی که شما را درک می کنند) یاد گرفتند با آنچه شما تبلیغ می کنید زندگی کنند.

و شما اصلاً موعظه نکردید. شما فقط یک چشم را پیچیدید ، فقط مردم را خندید. فقط در پشت این سرگرمی ، دوباره کسانی که درک کردند ، از طریق لبخند زیبای شما و تمایل به مواجهه با حقیقت احساس درد و اندوه و اشک می کنند. نه مستقیم ، نه ، بلکه از طریق ذهن ، قلب ، عدم درک شماست. زیرا معلوم شد که حتی خوشمزه تر ، حتی غیر معمول تر ، حتی متناقض تر است.

شما می توانید یک داستان ساده روزمره بنویسید ، و این به یک مثل تبدیل شد ، به یک شاهکار در مورد زندگی ما. شما فقط همه این راهزنان اودسا ، همه این گریگوریف و کنستانتینوف را شنیدید (خوب ، گریگوری؟ عالی ، کنستانتین!). شما فقط با ما به سالن یونان آمدید ، اما چیزی برای نوشیدن وجود نداشت. متوجه شدم.

چه می توانم بگویم. هر آنچه را که از صحنه یا تلویزیون نوشتید ، الماس ادبیات روسیه است ، کمتر از این نیست. و شما همیشه مرتبط ، مدرن بوده اید. شما این زندگی را تا آخر احساس کردید.

خداحافظ ، میخائیل میخائیلوویچ.

بهترین عبارات میخائیل ژوانتسکی را بخوانید

آخرین سخنرانی میخائیل ژوانتسکی منتشر شده است

تماشای ویدیوی مرتبط