ناظران CIS با نمایندگان وزارتخانه ها و آژانس های تاجیکستان

ملاقات کرد

ناظران CIS با نمایندگان وزارتخانه ها و ادارات تاجیکستان دیدار کردند 3 اکتبر 2020 09:39 صبح

04 Avesta.Tj | 03.10.2020 | سرویس مطبوعات کمیته اجرایی کشورهای مستقل مشترک المنافع گزارش می دهد: “ماموریت ناظران کشورهای مشترک المنافع برای نظارت بر مقدمات انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان همچنان ادامه دارد.

در 2 اکتبر ، جلسه ای از نمایندگان مأموریت ناظر CIS با معاون وزیر امور داخلی جمهوری تاتارستان B.Khamidzoda برگزار شد. در طول جلسه ، رئیس ستاد مأموریت E. Kozyak در مورد کار ناظران طولانی مدت در نظارت بر مبارزات انتخاباتی در جمهوری صحبت کرد.

به نوبه خود ، ب. حمیدزودا در مورد اقدامات انجام شده توسط وزارتخانه برای اطمینان از نظم و قانون و ایمنی شهروندان در طول انتخابات ، حفاظت از مراکز رای دهی در آستانه و در روز رای گیری – 11 اکتبر ، اطلاع داد.

در تاریخ 2 اکتبر ، دادستانی عمومی تاجیکستان جلسه ای از ناظران بلند مدت CIS با معاون دادستان کل D. D. Talbakzoda برگزار کرد ، در آن جلسه نمایندگان مأموریت از اقدامات مقامات تعقیب قضایی برای اطمینان از حاکمیت قانون در جریان مبارزات انتخاباتی مطلع شدند.

ناظران بلند مدت CIS به نظارت بر مقدمات انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری تاجیکستان در مناطق کشور ادامه می دهند. اعضای ستاد مأموریت از تاریخ 30 سپتامبر تا 2 اکتبر سال 2020 از تعدادی از مناطق انتخاباتی منطقه خودمختار گورنو- بدخشان و منطقه ختلون بازدید کردند و در آنجا با کار کمیسیون های انتخاباتی حوزه برای روشن کردن لیست رأی دهندگان و همچنین سازمان اطلاع رسانی به شهروندان در مورد زمان و مکان رأی گیری آشنا شدند. < / p>

تشکیل مأموریت ناظر CIS برای انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری تاجیکستان در حال اتمام است. اسناد تأیید اعتبار 85 ناظر به نمایندگی از کشورهای عضو CIS و همچنین مجمع بین پارلمانی CIS ، مجمع پارلمانی اتحادیه بلاروس و روسیه ، کمیته اجرایی CIS به کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی تاجیکستان ارسال شده است.

به یاد بیاورید که انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان در 11 اکتبر سال جاری برگزار می شود.