با وجود ممنوعیت وزارت فرهنگ

وزارت فرهنگ اطمینان داد: نه ، هیچ کس قصد ندارد بلیط های خریداری شده را از مخاطب بگیرد. همانطور که در این دستور آمده است ، اگر تا 13 نوامبر بلیط بیشتر از حد مجاز جدید برای این رویداد فروخته شود ، تئاترها ، انجمن های فیلارمونیک و سالن های کنسرت باید از همه مهمانان بگذرند.

– اگر بلیط را از مردم بگیرید ، دلیل این رسوایی خواهد بود ، – رئیس هیئت مدیره بزرگترین اپراتور بلیط لو بلوف می گوید ، – مشخص نیست که با چه اصولی تعیین می شود چه کسی مجاز به دیدن عملکرد است و چه کسی بازپرداخت می شود. در هر صورت ، برخی از مخاطبان همچنان رنجیده بودند. به هر حال ، مردم بطور قانونی بلیط می خریدند.

با این حال ، حتی در محبوب ترین نمایش ها نباید انتظار سالن های کامل را داشته باشید. اولاً ، اپراتورها می توانستند بلیط ها را در تمام تابستان و پاییز در محدوده آن زمان بفروشند – بیش از 50 درصد ظرفیت سالن. ثانیاً ، از زمان شروع همه گیری هیچ هیجانی وجود نداشته است.

به گفته کارشناسان ، بلیط های نمایش موزیکال جدید در حال حاضر بهترین فروش است. به طور کلی ، تماشاگران تئاتر میزان بلیط فروشی را بسیار فاجعه بار پایین می خوانند. به گفته کارشناسان ، دلیل اصلی این وضعیت ترس مردم از بیرون رفتن به مکان های شلوغ است. برای اینکه علاقه مندان به هنر را تحریک کنند که حتی در زمان بحران زیبایی را رها نکنند ، اپراتورها فداکاری کردند: آنها هزینه خدمات را رد کردند. به گفته نمایندگان صنعت ، این اقدام م effectiveثر بود و به فروش نزدیک به سطح قبل از همه گیری کمک کرد ، اما نه برای مدت طولانی. کارشناسان معرفی محدودیت های جدید را به عنوان یک فاجعه واقعی برای سالن های نمایش ارزیابی کردند.

– 25 درصد راه حل نیست. برای تئاترها اگر در طول دوره افزایش میزان وقفه تعطیل شوند ، راحت تر خواهد بود. آنها باید اجاره ، مالیات ، برق و آب پرداخت کنند و حقوق هنرمندان را پرداخت کنند. اصلاً مشخص نیست که آنها برای این همه پول کجا می گیرند. فروش با چنین حجم هایی تمام هزینه ها را پوشش نخواهد داد. ضروری است که این هزینه ها توسط دولت تأمین شود. اما تاکنون حتی صحبتی در این باره نشده است. از طرف دیگر ، اگر سالن های تئاتر و کنسرت تعطیل شوند ، هنرمندان صلاحیت خود را از دست می دهند. رئیس مجری بلیط مسکو شکایت می کند. آنها باید تمرین و اجرا کنند

محدودیت های جدید فداکاری های دیگری دارد که کمتر آشکار است. به دلیل سقوط فاجعه بار فروش ، اپراتورها مجبور شدند بیشتر صندوق های پول “زنده” را ببندند و همه کارها را به حالت آنلاین منتقل کنند. در مسکو ، از ابتدای شیوع همه گیر ، بیش از 150 دفاتر فروش بلیط در نزدیکی مترو و مراکز خرید بسته شده اند.

در تابستان ، اپراتورها موفق شدند از مهلت استفاده کرده و سه ده دفتر فروش بلیط را باز کنند. حالا آنها باید دوباره قفل می شدند. بازرگانان متحیر هستند: آنها نمی توانند به طور مداوم صندوق داران را اخراج و به کار خود برگردانند و چنین “نوسان” را غیرانسانی بنامند. بنابراین ، باقیمانده صندوقداران به احتمال زیاد با مرخصی بدون حقوق و نامحدود صادر می شوند. اما این یک واقعیت نیست که کارکنان با چنین شرایطی موافقت خواهند کرد. در عین حال ، صندوق داران بلیط مجموعه ای از متخصصان کمیاب مدرسه قدیمی هستند که کل مجموعه تئاترها ، سالن های کنسرت و سیرک ها را در ذهن دارند.

– ما فروشندگان بلیط را پرورش می دهیم ، سالها به آنها آموزش می دهیم ، – می گوید بلوف ، – همه مردم از اینترنت استفاده نمی كنند ، راحت تر است كه خیلی ها به دفتر فروش بلیط بیایند و بلیط را به صورت زنده تحویل بگیرند. صندوقدار تئاتر اصلاً با صندوق دار تئاتر سینما یکسان نیست. کافی نیست روی یک دکمه کلیک کنید ، یک بلیط چاپ کنید و بگویید “بعدی!” اینها متخصصان بی نظیری هستند. حتی اگر نمی دانید می خواهید به کدام نمایش خاص بروید ، صندوقدار در مورد تمام اجراهای ژانر مورد علاقه شما به شما می گوید. علاوه بر این ، صندوقداران تفاوت های ظریف در همه سالن های سخنرانی را می دانند و به شما خواهند گفت که کدام صندلی ها بهتر است. اگر چنین متخصصانی را از دست بدهیم ، این یک ضرر بزرگ و یک محافظ واقعی است.