در آلبوم جدید ، خواننده رپ هاسکی از پلیس ضد شورش و پوتین

نام برد

اگر می توان با اتفاقاتی که باعث ایجاد شور و نشاط در مورد آلبوم جدید می شد ، انتشار آن را ترتیب داد ، پس هاسکی بدتر از برخی از کانیه وست این کار را نکرد. نوازنده شما را به یک مراسم خداحافظی با خودش دعوت می کند ، جایی که در یک تابوت دراز کشیده است. او از پنجره هتلی گران قیمت در مسکو آویزان است و در نهایت به دلیل اخلال در نظم عمومی در بازداشت پلیس است. نمای ساختمان را با چیزی بسیار شبیه کیف های بدنه “تزئین” می کند. سرانجام ، او به طور علنی آلبوم “Gospel From the Dog” را از بین برد و تنها یک قطعه “Judas” از آن باقی گذاشت که متعاقباً با تصمیم ارگان های دولتی برای ساکنان روسیه مسدود شد. کل این مجموعه از پروژه های هنری حدس و گمان ممکن است به مقیاس منیت هنری شاعر ، موسیقیدان و کارگردان دیمیتری کوزنتسوف ، معروف به هاسکی اشاره داشته باشد.

شاید بتوان آن را یک ناگت واقعی نامید. بعید به نظر می رسد که رپرهای زیادی باشند که در دوران نوجوانی آنقدر تحت پوشش هیپ هاپ قرار بگیرند که امتحان صد امتیاز را به زبان روسی قبول شده و وارد دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه دولتی مسکو شوند. و دیمیتری کوزنتسوف ، اهل ایرکوتسک ، وارد شد و در همان سال اول شروع به همکاری با کانال های بزرگ تلویزیونی کرد. در موسیقی ، او ، همانطور که می گویند ، هنگامی که اولین ویدیوی خود را “هفتم اکتبر” را به روز تولد رئیس دولت تنظیم کرد ، با برگ برنده حرکت کرد. البته ، در این ویدئو پوتین وجود ندارد ، اما آهنگ خود یک جریان عصبانی از هوشیاری یک جوان است که به وضوح از آنچه در اطراف خود می بیند ناراضی است.

پس از انتشار اولین آلبوم خود ، “Cut Life” هاسکی نه تنها با موسیقی شگفت زده می شود. او با نویسنده ذاکر پریلپین ملاقات می کند و به طور غیر منتظره به سراغ دونباس آتشین می رود ، یا با یک کار روزنامه نگاری ، یا برای برداشت های جدید. آهنگ پریلپین با خط “وقت آن است که کسانی را که می گویند: وقت آن است که مقصر بدانیم سرزنش کنیم” ، که در ضبط آن هاسکی شرکت کرد ، فقط احساس شرایط غیر بهداشتی سمی را که از این پشت سرهم عجیب ناشی می شود ، تشدید می کند. اما چه کسی گفت که رپرها باید بچه های مثبتی باشند ، به خصوص وقتی که بیست سال دارند؟

هنگامی که نوازنده آهنگ ها و فیلم های “Black-Black” و “Socket” را منتشر کرد ، بهترین خط در رزومه Husky دیگر آزار دهنده نبود. آنها ترسیدند و می توانند سردرد ایجاد کنند ، به ویژه در برابر نمایش اسباب بازی بسیاری از همکاران هاسکی ، خشم و نوعی بیماری ناخوشایند در آنها وجود دارد که در مورد نوازنده دوباره به عنوان یک فریب بزرگ هیپ هاپ صحبت شد. و هنگامی که آلبوم “آهنگ های مورد علاقه افراد (خیالی)” منتشر شد ، دسیسه به یک بمب واقعی تبدیل شد.

فقر ، تنهایی ، مشروبات الکلی ، مواد مخدر ، معنای صفر در زندگی. کلماتی که گفته نمی شوند ، اما از دهان تف می کنند. صدای کثیف و برخی محرومیت های موسیقی ، که همراه با متن ، ناگهان به یک کلیت قدرتمند تبدیل شد. این یکی از اصلی ترین رپ های رپ روسی است و به طرز شگفت انگیزی هم توسط مردم و هم از نظر منتقدان مورد پسند است. و همچنین تقریباً در فضای فرهنگی و رسانه ای به ارث رسیده است. الكساندر هانت كارگردان آهنگهای “Panels” و “Bullet-Fool” را در موسیقی متن فیلم خود “How Vitka سیر له اشتیر را به خانه معلولین آورد” برد ، كه به موفقیت واقعی جشنواره تبدیل شد. “25/17” و Noize MC کاورهای “The Beat Shakes His Head” و همان “سوکت” را منتشر کردند. آنچه از دست رفته بود یک رسوایی بود و اتفاق افتاد.

هاسکی روی سقف ماشین ایستاده و شعار می دهد “من موسیقی خودم را خواهم خواند / صادقانه ترین موسیقی” ، مردم اطراف سر و صدا سرگرم می شوند ، اما به معنای واقعی کلمه یک دقیقه بعد پلیس رپ را از “تریبون” بیرون می کشد و او را به کلانتری می برد. این اتفاق در پاییز 2018 رخ داد ، زمانی که چندین هنرمند در یک تور آشکارا یک باره کابوس می دیدند. این طرح در همه جا یکسان بود: یک چرخ دستی مجلس در مورد تأثیر منفی موسیقی بر روی نسل جوان ، واکنش فوری در زمین و لغو کنسرت.

اما در مورد هاسکی ، اتفاقی افتاد که می توان آن را رویای شیرین یک مرد روابط عمومی نامید. خواننده رپ به دلیل دزدکاری خرده پا دوازده روز دربند است. همکاران با صدای بلند خشمگین می شوند و در گروه پشتیبانی نه تنها نمایندگان جنبش هیپ هاپ بلکه لو لوشچنکو و لئونید پارفنوف نیز حضور دارند. Oksimiron ، Noize MC و Basta ظرف چند روز کنسرتی را برای حمایت از هاسکی ترتیب می دهند ، اما مقامات از این نظر جلوتر هستند و نوازنده دستگیر شده چند ساعت قبل از شروع نمایش آزاد می شود.

پایان مشابه اندکی همه آسیب های مدنی را تار کرد ، اما هاسکی قول داد که پول جمع شده در این کنسرت را به سازمان های حقوق بشر و همچنین سایر نوازندگان آسیب دیده از این ممنوعیت ، به عنوان مثال ، شرکت کنندگان در IC3PEAK بدهد. اما اگر این افراد دوم از نظر افکار عمومی لیبرال با فعالان اجتماعی و قربانیان سیستم غیرانسانی برابر باشند ، پس هاسکی چنین تلقی نمی شود. آنها بلافاصله Donbass و Prilepin را به یاد آوردند و روشن کردند که دستی که به یک هنرمند در شرایط دشوار کشیده می شود ، به هیچ وجه به معنای آن نیست که رپ از کنترل مهمانی های مهمانی عبور کرده است.

با این وجود ، صحنه دستگیری هاسکی بی قید و شرط جالب به نظر می رسد و نوعی هاله قهرمانانه در اطراف هنرمند ایجاد می کند. خود خواننده رپ اخیراً مشغول ایجاد هاله ای مرموز در اطراف خود بوده است. توانایی های بی چون و چرای کارگردانی وی (فیلم کوتاه Psychotronica ، که در سال 2017 به عنوان کاور تماشایی قطعه The Watchman منتشر شد ، کاملاً به عنوان اولین فیلم موسیقی دان تبدیل شد) در مینی فیلم لوسیفر در سطح جدیدی توسعه یافت. چیزی شبیه مانیفست هنری با موضوع شهرت ، بلعیدن یک فرد خلاق و تمایل به خلاص شدن از شر یک دنباله غیر ضروری با تخریب آلبوم جدید او. نصب های بعدی با ماهیت تحریک کننده با تابوت ها و کیف های بدن ، هواداران هاسکی را در انتظار آلبوم این رویداد قرار می دهد و “خوشخونوگ” (به عنوان ظرفی از روده در بوریاتیا نامیده می شود) ممکن است به این شکل درآمده باشد ، اگر در زمینه آماده سازی هنر کمی رنگ پریده نمی شد تا انتشار آن.

دیسک کاملاً موسیقی بیرون آمد ، که برای هیپ هاپ محلی به طور کلی و مخصوصاً هاسکی خیلی آشنا نیست. اما به لطف تلاش های یک گروه کامل از ضرب آهنگ ها ، نوازندگان و تهیه کنندگان ، خوشخونوگ دارای مقدمه ها و پایان های جالب توجه است ، نمونه های غیر پیش پا افتاده و ابزارهای غیرمعمول برای این سبک. با متن ، همه چیز در هیجان انگیزترین تصویر تحت نام مشروط “کوچک بزرگ شده است” جای نمی گیرد.

به سختی می توان انتظار داشت که هاسکی ، پس از آلبوم “آهنگ های مورد علاقه افراد (خیالی)” ، همیشه مانند یک مسلسل دیوانه رفتار کند ، اما خیلی زود او جدی و گاهی قابل پیش بینی شد. او خوب می خواند ، برای کلمات به جیبش نمی رود ، اما تقریباً تمام تأملاتش در مورد فروپاشی اجتناب ناپذیر سیستمی که بر اساس مصرف بی روح ساخته شده و حتی حجاب سیاسی برخی از اعداد ، حکایتی را برای یک مoreسسه بازگو می کند. و شاید ارائه بسیار یکنواخت باشد ، اما فقط ما قبلاً به این موضوع خندیده ایم. با این حال ، وضعیت نهایی این آلبوم فقط با انتشار آلبوم بعدی مشخص خواهد شد. موارد جدید همیشه بهانه بزرگی برای ابراز تاسف است که در گذشته وجود داشته است.