این پرده ها خاطره “Black Mozart” ، نوکر موسیقی XVIII

اگرچه فقط چند واقعه در زندگی او مستند است. علاوه بر این ، رمان روجر دوبووار (دوست نزدیک الكساندر دوما) “Chevalier de Saint-Georges” چنان واقعیت و داستان را به طور ارگانیكمی در هم آمیخته است كه بسیاری از این ساختگی ها جای خود را در ادعای بیوگرافی بولوگن پیدا كردند.

به طور مشخص چیزهای زیادی شناخته نمی شوند. بولوگن فرزند نامشروع یک مأمور ثروتمند فرانسوی و یک زن اسیر افرو-گوادالوپ بود. جوزف بین سالهای 1739 و 1749 در جزیره باستر ، در بخش غربی مجمع الجزایر گوادالوپ متولد شد. هنگامی که حدود 10 سال داشت ، او و مادرش به دنبال پدر و بقیه خانواده قانونی وی به فرانسه بازگشتند. در آنجا ، مرد جوان در مدرسه ای نخبه ثبت نام کرد و در آنجا موسیقی خصوصی و کلاس های شمشیربازی را دریافت کرد.

اما اولین ادعای شهرت با موسیقی در ارتباط نبود. این جوان مدافع عنوان قهرمانی در شمشیربازی بود. یک نقاشی مربوطه که دوئل بین بولون و شوالایر d’Eon را به تصویر می کشد ، هنوز در کاخ باکینگهام به نمایش گذاشته شده است.

استعداد خارق العاده شمشیربازی بولوگن باعث شد لوئیز شانزدهم به افتخار عنوان نجیب پدرش ، وی را به عنوان شوالیره د سن ژرژ نامگذاری كند. اگرچه طبق قانون فرانسه ، بولوگن ممنوع الخروج شدن این عنوان را به دلیل تبار آفریقایی خود منع كرد. در همان زمان ، این مرد جوان تقریباً در خارج از اقیانوس اطلس شهرت تقریبا اسطوره ای بدست آورد. جان آدامز ، یکی از بنیانگذاران ایالات متحده ، وی را به عنوان “موفق ترین مرد اروپا در اسب سواری ، تیراندازی ، شمشیربازی ، رقص و موسیقی” توصیف کرد.

در مورد آموزش موسیقی بولون بسیار کم است. اما وقتی François Joseph Joseph Gossec ، یکی از اولین آهنگسازان سمفونیک فرانسوی و برجسته ترین هادی ها ، که از برگزاری کنسرت در سال 1769 تصور می کرد ، این جوزف بولوگن بود که برای پیوستن به ارکستر او دعوت شد. ابتدا به عنوان ویولونیست و بعداً به عنوان همراه

اولین موفقیت آهنگساز عمومی او در سال 1772 با دو کنسرت ویولن در سریال Concert des Amateurs ، جایی که خود بولگن به عنوان نوازنده اجرا شد ، بدست آمد. و درست یک سال بعد ، هنگامی که گاسک در سال 1773 برای رهبری ارکستر Spirituel دعوت شد ، او از بولون به عنوان جانشین خود نام برد. در دو سال کار با ظرفیت جدید ، ارکستر Concert des Amateurs به ​​طور گسترده به عنوان بهترین ها در فرانسه شناخته می شود ، اگر در سرتاسر اروپا نباشد.

سپس او رهبری ارکستر الژک ماسونی را پشت سر گذاشت و به یکی از اولین ماسون های سیاه فرانسه تبدیل شد. در سال 1775 ، لوئیز شانزدهم قصد داشت مدیر بولوگن را به کارگردانی رویال اپرا منصوب کند ، اما اعتراض چند هنرمند که حاضر به “پذیرش سفارشات از مالاتو” نشدند ، نوازنده با استعداد را از پست خود محروم کرد. از آن لحظه به بعد ، لقب مبهم فقط زندگی آهنگساز را مسموم کرد. رنگ پوست یک لحظه تعیین کننده در زندگی او شد. بولوگن دریافت سفارش برای کنسرت را متوقف کرد ، او از ارکستر و موسیقی حذف شد. آهنگساز مجبور شد شمشیر را در دست خود بگیرد و در هنگ ارتش فرانسه بجنگد

مارکوس بالتر ، آهنگساز و استاد دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو ، خاطرنشان می کند که موسیقی جوزف بولوگن هنوز در فرانسه مورد تقاضای زیادی است. وی گفت: “او در فقر درگذشت ، اما در جامعه فرانسه نسبت به تمام عمر خود به چهره ای بسیار مهم تر تبدیل شد. قابل توجه است که موسیقی وی به دلیل نژاد پرستی سیستمی غرب ، دو قرن از غفلت جان سالم به در برد ، اما اهمیت موسیقی خود را از دست نداده است. و لطفاً او را به نام سیاه موتزارت متوقف کنید. این نبوغ یک نام دارد – جوزف بولگن. ” چه کسی می داند ، شاید فیلم آینده در مورد Black Mozart به نوعی بنر موسیقی جنبش Black Lives Matter تبدیل شود ، که نیروهایش در دستاوردهای بسیاری از چهره های تاریخی گذشته شک دارند.