“هیچ کس تماس نمی گیرد”: بازرگانانی که بدون مهاجران مانده اند از یافتن کارگران جدید ناامید هستند

هیچ کس تماس نمی گیرد: بازرگانانی که بدون مهاجرت باقی مانده اند به دنبال یافتن کارگران جدید هستند 2 نوامبر 2020 ، ساعت 16:45

اوستا Tj | 02.11.2020 | مهاجران روسیه را ترک کردند که منجر به کمبود شدید نیرو در برخی از زمینه های تجاری شد. شرکتهای مدیریتی و هتلها این بحران را پشت سر گذاشتند که در آن ، با عزیمت کارگران خارجی ، شخصی برای کار نبود. کارمندان باقیمانده برای دو نفر کار می کنند. افزایش حقوق تأثیری بر اوضاع ندارد – نه روس ها و نه بازدید کنندگان نمی خواهند خیابان ها و اتاق های هتل را تمیز کنند.

“این نرخ به چهل هزار نفر افزایش یافت ، اما متقاضی وجود ندارد”

روزنامه نگاران RIA Novosti با نمایندگان چندین شرکت روسی صحبت کردند تا بفهمند آیا به دلیل خروج مهاجران واقعاً شخصی در روسیه کار نمی کند؟

یک متخصص از یکی از شرکتهای بزرگ مدیریت مسکو تأیید کرد که اوضاع نزدیک به ناامیدکننده است. در بهار ، وقتی مرزها تازه بسته شده بودند ، کارمندان هنوز در آنجا بودند. کم کم “کارگران فصلی” شروع به بازگشت به خانه کردند و شرکت با کمبود نیرو روبرو شد.

“قبل از همه گیری ، یک سرایدار یا سرایدار ماهیانه 30 هزار حقوق می گرفت. یک گردش مالی وجود داشت ، اما افراد جدید به سرعت پیدا شدند. اکنون ما این نرخ را به چهل رسانده ایم ، اما هیچ متقاضی وجود ندارد. »آه کارمند قانون کیفری آه می کشد.

آن عده کمی که باقی مانده اند اکنون برای دو ، سه یا حتی پنج نفر کار می کنند. روس ها ، اگرچه به ندرت ، اما پس از دیدن میزان کار ، هنوز به جای خالی پاسخ می دهند ، اما در مرحله مصاحبه ترک می کنند.

“روز دیگر روسى تماس گرفت. می خواستم به عنوان سرایدار شغلی پیدا کنم. از 58 سالگی او خجالت کشیدم: آیا او قادر به اداره چنین حجمی است؟ اما او هنوز هم من را برای مصاحبه دعوت کرد. وقتی دیدم که چقدر کار وجود دارد ، بلافاصله امتناع کردم. ”یکی از کارمندان شرکت مدیریت گفت.

“من خودم آماده ام که به وزارت امور داخلی بروم و کارمندان را طبق قانون ثبت نام کنم. فقط آنها آنجا نیستند “

یکی دیگر از مکالمات آژانس – مارینا – یک هتل کوچک را در مرکز پایتخت اداره می کند. تجارت هتل پیش از این نیز مجبور شده بود که به دلیل قرنطینه بهار مجبور به بیکار بماند. سپس کارکنان باید قطع شوند. اخراج شده ، از جمله مهاجران. و اکنون شخصی برای استخدام وجود ندارد.

به گفته مارینا ، قبلاً نظافت 45 اتاق هتل بین چهار خدمتکار – بازدیدکنندگان از کشورهای همسایه توزیع شده بود. همچنین یک کارگر کمکی در شرکت وجود داشت که به تعمیرات جزئی مشغول بود. اکنون فقط یک خدمتکار و یک کارگر کمکی در هتل مانده است. مدیریت هتل با استخدام پرسنل خوشحال خواهد شد ، اما هیچ کس نمی خواهد برود.

“خانم نظافت برای دو نفر کار می کند. من از او خواستم تا افراد را پیدا کند – حتی در میان قرقیزهایش من کسی را پیدا نکردم. “مدیر هتل گفت.

ناامید از یافتن کارمندان از طریق سایت های کاری ، مارینا به امید اینکه شاید بتوانند شخصی را در میان روس ها پیدا کنند به مرکز استخدام مراجعه کرد. یک هفته بعد ، اولین متقاضی آمد. با این حال ، در مصاحبه مشخص شد که صاحب دو آموزش عالی قصد شستن کف را ندارد ، بلکه فقط برای نمایش آمده است.

“گفتگوی آژانس گفت:” او از من خواست كه امتناع بنویسم – برای دریافت مزایای بیكاری به آن نیاز دارد.

به گفته مارینا ، اکنون کارفرمایان تمایل بیشتری برای رسیدگی به مسائل مربوط به استخدام قانونی خارجی ها پیدا کرده اند.

“اکنون من خودم آماده ام که به وزارت امور داخلی بروم و کارمندان را طبق قانون ثبت نام کنم. این زن گفت. فقط آنها آنجا نیستند.

“روس ها با کمال میل به پذیرایی عمومی می روند”

کمبود کارگران در پذیرایی عمومی خیلی جدی احساس نمی شود ، می گوید رستوران دار الکسی خودورکوفسکی. این به دلیل این واقعیت است که ، اولاً ، پس از قفل بهار ، بسیاری از کافه ها و رستوران ها باز نشدند. بنابراین ، نیاز به پرسنل به خودی خود از بین رفته است. ثانیا ، روس ها بیشتر از جارو کشیدن در خیابان ها مایل به پذیرفتن غذا و شستن ظرف هستند.
خودورکوفسکی گفت: “پذیرایی برف روبی نیست ، روس ها مایل به رفتن هستند.”

با این وجود تجارت رستوران دوران سختی را پشت سر می گذارد.

“عصبی بودن در نمودارها نیست. بسیاری از راه دور می نشینند و رستوران های مرکز شهر خالی هستند. پذیرایی حتی در مناطق خوابگاهی نیز احساس بهتری دارد. ”

دستمزد پرداخت نکنید تا به خانه نروند

در تلاش برای حفظ کارمندان ، برخی از تجار خلاف قانون عمل می کنند. محمد سوبیروف ، داوطلب و فعال حقوق بشر ، در مورد حادثه ای که اخیراً در نیژنی نوگورود رخ داده است ، به روزنامه نگار نشریه گفت. در آنجا صاحب شرکت چهل کارمند خارجی گذرنامه گرفت و پرداخت حقوق آنها را متوقف کرد.

“او اقدامات خود را با این واقعیت توضیح داد كه در محل ساخت و ساز كار زیادی وجود دارد ، اما كسی نیست كه بتواند كار كند. سوبیروف می گوید ، اگر آنها می گویند با مهاجران تسویه حساب می كنند ، به خانه می روند.

اکنون بسیاری از شرکتها به ارزش نیروی کار خارجی پی برده اند. این فعال حقوق بشر امیدوار است که پس از پایان داستان همه گیری ، نگرش نسبت به مهاجران ، هم از طرف کارفرمایان و هم از طرف جامعه ، بهبود یابد.

منبع: migranturus.com