روسیه جدید یوری باشمت 30 ساله است!

امسال تیم یک تاریخ دور – 30 سال را جشن می گیرد 18 مورد از آنها محل برگزاری کنسول رهبر ارکستر و مدیر هنری ارکستر توسط استاد یوری باشمت است. برنامه کنسرت گالا منعکس کننده اصلی ترین دستاورد های تاریخی این مجموعه خواهد بود و استاد بزرگ نه تنها به عنوان رهبر ارکستر بلکه به عنوان تکنواز نیز در این کنسرت برنامه اجرا خواهد کرد.

“وقتی خودم بازی می کنم و خودم را هدایت می کنم ، مهمترین چیز برای من بداهه نوازی ، تسلیم شدن در برابر دستورات موسیقی است. بنابراین ، من به ارکستری احتیاج دارم که به حرف های من گوش دهد و برای این منظور باید آنها را برد. و هنگامی که ماشین در حال حرکت است ، می توانید فرار کرده و این موسیقی را با ارکستر زندگی کنید. و من بسیار خوشحالم که در تمام این سالها ارکستر “روسیه نو” دقیقاً همین گونه است و در همان جهت با من نگاه می کند. بسیار شگفت انگیز است که امسال ، با وجود همه مشکلات ، ما همچنان قادر خواهیم بود سالگرد خود را بر روی صحنه جشن بگیریم و لذت تعطیلات خود را با شنوندگان عزیزمان تقسیم کنیم. ”

علاوه بر این ، کنسرت در تاریخ قابل توجه دیگری – 250 امین سالگرد تولد لودویگ ون بتهوون – برگزار می شود. به افتخار وی ، در برنامه عصر اولین نمایش جهانی این آهنگساز معاصر ، که به طور مداوم با یوری باشمت ، والری وورونوف (بلاروس-آلمان) “قدم زدن در رویا” همکاری می کند (بر اساس موسیقی Andante con moto توسط لودویگ ون بتهوون) همکاری می کند. قابل ذکر است که این اثر نوعی ادای احترام به کلاسیک بزرگ وین است و برای ارکستر زمان بتهوون نوشته شده است. این کنسرت با یکی از مشهورترین آثار کلاسیک به پایان می رسد – سمفونی پنجم بتهوون ، که معنای سرنوشت ساز آن همیشه مرتبط است.

ارکستر سمفونیک دولتی “روسیه جدید” با حکم دولت فدراسیون روسیه در سال 1990 ایجاد شد.

در سال 2002 ، یوری باشمت هدایت را به دست گرفت و صفحه ای از نظر کیفی در تاریخ ارکستر باز کرد. ارکستر تحت هدایت استاد ، سبک منحصر به فرد خود را در اجرا به دست آورد ، که متمایز از آزادی خلاق ، جسارت تفسیر ، همراه با معنویت شگفت انگیز اجرا ، صدای عمیق و غنی است.

رپرتوار ارکستر بسیار متنوع است و شامل موسیقی کلاسیک و آکادمیک مدرن و حتی جاز است. صدها مجری و رهبر ارکستر مشهور در سالهای مختلف با ارکستر کار کرده اند و همه آنها کیفیت خاص اجرا و احساسات ارکستر را متذکر شده اند.

به طور خاص ، مستیسلاو روستروپوویچ گفت که “ارکستر از نوازندگان بسیار با استعدادی تشکیل شده و یکی از بهترین نوازندگان در روسیه است ، نوازندگان پر از شور و شوق هستند و از همه تفاوت های ظریف صدا در کنسرت های خود استفاده می کنند.” و پیانویست معروف ولادیمیر کراینف خاطرنشان کرد که “برای من واقعاً خوشایند بود که بازی کردم و از همه مهمتر موسیقی را با چنین جمعی فوق العاده ، حساس و بسیار حرفه ای مانند ارکستر سمفونیک دولتی” روسیه جدید “مطالعه کردم.”

در سال 2014 ، “روسیه جدید” در تهیه و اجرای برنامه فرهنگی بازی های المپیک زمستانی در سوچی شرکت کرد ، از جمله این تیم سرود المپیک و سرودهای ملی روسیه و کشورهای شرکت کننده در المپیک را ضبط کرد ، همچنین کنسرت افتتاحیه بازی ها به همراه آن برگزار شد .

از سال 2002 ، ارکستر بیش از هزار کنسرت در روسیه و خارج از کشور برگزار کرده است ، از جمله در فرانسه ، آلمان ، یونان ، لهستان ، انگلیس ، ایتالیا ، هلند ، اسپانیا ، اتریش ، ترکیه ، استونی ، بلغارستان ، هند ، فنلاند ، ژاپن ، سوئیس و غیره

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی RCA