شهرک جدید برای ساکنان خوروسون تحت تأثیر سیل

کاملاً ساخته شده

صفحه اصلی / اخبار / صفحه اصلی / شهرک جدید ساکنان خوروسون تحت تأثیر سیل کاملاً ساخته شده

شهرک جدید برای ساکنان آسیب دیده از سیل در خوروسون کاملاً کامل شد 1 سپتامبر 2020 ساعت 15:25

10 Avesta.Tj | 09/01/2020 | نخست وزیر تاجیکستان کوهیر رسولزودا امروز ، در تاریخ 1 سپتامبر ، در منطقه خوروسون در منطقه خاتلون ، یک دهکده جدید و مدرن را افتتاح کرد ، که برای ساکنین که در ماه مه سال جاری از گل و لای رنج می بردند ساخته شده است.

همانطور که توسط رئیس مرکز مطبوعاتی کمیته شرایط اضطراری جمهوری تاتارستان اومدا یوسفی ، رئیس کمیته وضعیت های اضطراری رستم نظارزودا ، رئیس منطقه ختلان Kurbon Khakimzoda ، و همچنین سایر روسای وزارتخانه ها و ادارات ، به “اوستا” گزارش شد ، در مراسم راه اندازی روستا شرکت کردند.

67 خانه داخلی و خارجی کاملاً تمام شده قبلاً به بهره برداری رسیده اند. نخست وزیر و همراهان وی خانه ها و مرکز پزشکی را بررسی کردند. از کارهای ساختمانی بسیار استقبال شد.

به پیشنهاد نخست وزیر ، تصمیم بر این شد که نام جدیدی به شهرک ساخته شده داده شود: “سی امین سالگرد استقلال کشور” جامدون صدرالدین آینی ، منطقه خوروسون ، منطقه ختلون.

در دهکده جدید ، کار برای آرایشگاه ، مرکز خرید و داروخانه نیز در حال انجام است. 1.4 کیلومتر جاده آسفالت شد و 18 حلقه چاه برای تأمین آب ساکنان مخله حفر شد ، دو ترانسفورماتور و 83 تیر ولتاژ بالا برای تأمین برق نصب شد.

نخست وزیر در سخنرانی خود در مورد این موضوع خاطر نشان كرد كه پس از جاری شدن گل و لای مخرب ، ساخت خانه برای قربانیان در یك محل جدید آغاز شد و امروز در یك مدت كوتاه ، ساخت و سازها در سطح بالایی به پایان رسیده و مالكان هر آنچه لازم است در اختیار آنها قرار می گیرد.

علاوه بر این ، در ادامه کمک های بشردوستانه به جمعیت آسیب دیده از CES ، مجموعه تشک ، بالش ، پتو ، روتختی ، ظروف آشپزخانه فراهم شد.