ارکستر آینده یوری باشمت با ترکیبی جدید

به تور روسیه می رود

برای اولین بار ارکستر با ترکیب جدید اجرا خواهد کرد. فقط در ماه آگوست ، انتخاب بزرگ ملی برای تیم جدید 2020-22 به پایان رسید. هر دو سال در یک تیم منحصر به فرد چرخشی اتفاق می افتد و بدون شکست ، همه نوازندگان جوان از ممیزی های مقدماتی عبور می کنند. با وجود تمام مشکلات مرتبط با عفونت ویروس کرونا ، امسال بیش از 800 نوازنده جوان از شهرهای مختلف کشورمان در انتخاب ملی شرکت کردند.

طبق نتایج مرحله نهایی انتخاب ، که در ماه آگوست برگزار شد ، 161 نفر از 26 شهر روسیه وارد ارکستر جدید شدند. همچنین ، به دلیل علاقه زیاد به پروژه ، یک گروه کارآموز متشکل از 50 نوازنده جوان تشکیل شد.

“ما ارکستر سمفونیک جوانان کاملا روسی را 8 سال پیش ایجاد کردیم. و در این مدت ، این تیم در شهرهای مختلف روسیه برنامه اجرا کرد ، دو تور اروپا با اجراهای در وین ، برلین ، میلان ، ژنو ، آمستردام و بروکسل برگزار شد. این ارکستر در مراسم اختتامیه المپیک سوچی و مراسم افتتاحیه جام جهانی فیفا در مسکو شرکت کرد. و در سال 2018 ، او اولین تور بزرگ خود را در آسیا انجام داد: ما از سنگاپور ، شانگهای ، پکن و سئول بازدید کردیم ، “مائسترو باشمت گفت.

به گفته یوری باشمت ، ارکستر سمفونیک جوانان تمام روسیه “یک مجموعه همیشه پر از انرژی و اوضاع خاص خاص احساسی روی صحنه هنگام کنسرت ها است ، و این تأثیر زیادی را بر مخاطبان هر کشور می گذارد.”

“بچه ها ، بسیاری از آنها برای اولین بار در ارکستر بودند ، با انرژی و صداقت خود الهام می گیرند. اکنون برای آنها ارکستر نه تنها یک مدرسه موسیقی است ، بلکه یک مدرسه زندگی نیز هست. تصور کنید کودکی در سن 13 سالگی برای اولین بار در ارکستر نشسته است ، شخصی در سمت چپ ، در سمت راست بازی می کند … این نیز یک مدرسه ارتباطی و ادب است. و مدرسه زندگی روزمره. آنها از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوند ، در هتل ها اسکان داده می شوند ، باید ساعت 5 صبح بیدار شوند تا ساعت 6 حرکت کنند ، از قطار به اتوبوس تغییر می کنند ، سپس یک تمرین ، یک کنسرت … “، – گفت استاد.

برنامه تور مانند شاهکارهای معروف موسیقی کلاسیک در جهان به نظر می رسد – سمفونی شماره 3 توسط L.V. بتهوون ، اورتور جشن D. Shostakovich – و قطعه ای که مخصوصاً به سفارش ارکستر نوشته شده است – “سرناد بزرگ” توسط الکساندر چایکوفسکی. همچنین توسط یوری باشمت ، به عنوان یک تکنواز ، اجرا خواهد شد “آواز روسی” توسط I. استراوینسکی.

رهبر ارکستر رهبر ارکستر و مدیر هنری ارکستر سمفونیک جوانان تمام روسیه یوری باشمت خواهد بود.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی RCA