هر ساله حداکثر 3 میلیون نفر در آسیای مرکزی از بلایای طبیعی رنج می برند ، – WB

سالانه بیش از 3 میلیون نفر از ساکنان آسیای میانه از بلایای طبیعی رنج می برند ، – WB

9 نوامبر 2020 ، ساعت 11:52

19 اوستا . Tj | 09.11.2020 | تعداد افراد آسیب دیده از بلایای طبیعی در تاجیکستان هر ساله به 500 هزار نفر می رسد. طبق وبلاگ مدیر منطقه ای بانک جهانی در آسیای میانه ، لیلیا بورونچوک ، خسارت اقتصادی ناشی از سیل و زلزله 400 میلیون دلار است.

به گفته وی ، آسیای میانه سالانه 10 میلیارد دلار در نتیجه بلایای طبیعی ضرر می کند. بلایای طبیعی هر ساله 3 میلیون نفر از ساکنان منطقه را تحت تأثیر قرار می دهد

“علاوه بر زمین لرزه ، منطقه به طور مداوم در معرض خطر رانش زمین ، سیل ، جاری شدن گل و لای ، خشکسالی ، بهمن و دمای شدید هوا است. همه این بلایای طبیعی منجر به خسارت های سرسام آور اقتصادی می شود – طبق گفته کارشناسان ، آنها سالانه به طور متوسط ​​10 میلیارد دلار هستند. ”

کشور تعداد قربانیان (در سال) خسارات اقتصادی (در سال)

17

مدیر منطقه ای بانک جهانی برای آسیای مرکزی همچنین خاطر نشان می کند که بلایای طبیعی سالانه 3 میلیون نفر از ساکنان منطقه را تحت تأثیر قرار می دهد. اینها فقط آمار نیستند – اینها افرادی هستند که می میرند ، عزیزان خود را از دست می دهند ، به شدت مجروح شده و متحمل خسارات زیادی می شوند.

“بلایای طبیعی همچنان روند زندگی در آسیای میانه را مختل می کند ، زندگی مردم را تهدید می کند ، رفاه کشورها و دستاوردهای اقتصادی کل منطقه را به خطر می اندازد.

برای اطمینان از امنیت و شکوفایی آسیای میانه ، منطقه ای که تحسین تنوع فرهنگ ها و زیبایی های طبیعی هرگز متوقف نمی شود ، مدیریت ریسک در برابر حوادث باید در اولویت قرار بگیرد. ”