تصفیه خانه فاضلاب در دوشنبه از Gulbuta به Sarikishti

منتقل خواهد شد

تصفیه خانه فاضلاب در دوشنبه از Gulbuta به Sarikishti منتقل می شود 31 آگوست 2020 09:24

05 Avesta.Tj | 08/31/2020 | تصفیه خانه فاضلاب در دوشنبه ، “عطر و بوی” آن در سال های اخیر ساکنان گلوبوتا ماخالا را آزار می دهد ، منتقل شده است.

کمیته معماری و ساخت و ساز تحت دولت تاجیکستان گفت که طبق برنامه کلی پایتخت ، تصفیه خانه فعلی پایتخت ، واقع در ماخالای گلبوت ، به قلمرو روستای ساریکشتی واقع در منطقه رودکی منتقل می شود. زمان انتقال این تصفیه خانه اعلام نشده است.

در همین حال ، کمیته معماری و ساخت در اواخر اکتبر امسال مطالعه امکان سنجی پروژه “فاضلاب شهر دوشنبه” را به هوکومات شهر دوشنبه ارائه می کند. امکان سنجی پروژه با توجه به گسترش پایتخت ، به دستور خوکومات شهر دوشنبه در حال تدوین است.

به گفته منبع ، متخصصان صنعت در چارچوب کمیسیون بین اداری با در نظر گرفتن نیازها و کاستی های موجود در این موضوع ، هر خیابان را مطالعه می کنند. کلیه پیشنهادات پروژه با در نظر گرفتن گسترش سرمایه طبق برنامه کلی ارائه خواهد شد.

پیش از این گزارش شده بود که شرکت واحد دولتی “Dushanbevodokanal” قراردادی را برای بازسازی فاضلاب جنوبی در پایتخت تاجیکستان ، دوشنبه امضا کرده است.

این قرارداد بخشی از پروژه بهبود تأمین آب و فاضلاب شهر دوشنبه است که از طریق کمک مالی بانک توسعه آسیا (ADB) به مبلغ 41 میلیون دلار تأمین مالی شده است. گزارش دفتر ADB در تاجیکستان.

تقریباً 10 کیلومتری فاضلاب جنوبی در دهه 1970 ساخته شده است. نقش اصلی آن جمع آوری فاضلاب از شبکه فاضلاب شهری در شهر و انتقال آن به تصفیه خانه است. فاضلاب جنوبی در حال حاضر از کار خارج است.

در بالای فاضلاب ، به ویژه در بخش مسدود شده در امتداد فرودگاه ، فاضلاب به یک کانال آبیاری می ریزد که باعث آلودگی محیط می شود.

احیای فاضلاب جنوبی که در حال حاضر معیوب است ، با تخلیه صحیح فاضلاب در تصفیه خانه فاضلاب ، وضعیت بهداشتی و زیست محیطی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

پس از توانبخشی ، عمر مفید فاضلاب جنوبی 60 سال افزایش می یابد. با بهبود سرویس های بهداشتی ، جذابیت این قسمت از شهر افزایش یافته و خطر ابتلا به بیماری برطرف می شود. بیش از 350،000 ساکن شهری در نتیجه بهبود وضعیت بهداشتی ، شرایط زندگی و بهداشت را بهبود بخشیده اند.

یک قرارداد 9.4 میلیون دلاری با شرکت آلمانی Ludwig Pfeiffer Hoch-und Tiefbau GmbH & Co.KG منعقد شد که مطابق رویه های ADB برای مناقصه بین المللی انتخاب شد.

در نوامبر 2018 ، ADB پروژه ای را برای بهبود تأمین آب و سرویس بهداشتی در دوشنبه به منظور بازسازی و گسترش زیرساخت های تامین آب و بهداشت مقاوم در برابر آب و هوا در جنوب شرقی دوشنبه تصویب کرد.
در این گزارش آمده است: این پروژه اولین پروژه بخش شهری ADB در تاجیکستان است.