در اولین صد سالگی ، فیلارمونیک سن پترزبورگ در روز تولد دیمیتری شوستاکوویچ

20/9/2020 افتتاح خواهد شد
فیلارمونیک سن پترزبورگ به طور سنتی این فصل را در 25 سپتامبر ، در روز تولد دیمیتری شوستاکوویچ ، آهنگساز که نامش را بر خود دارد ، افتتاح می کند. دومین و اصلی ترین تقدیم برنامه که عصر امروز به صدا در می آید ، به صدمین سالگرد فیلارمونیک اختصاص دارد. این تاریخ چشمگیر دو فصل بعدی فیلارمونیک را رقم می زند.

به طور سنتی ، فیلارمونیک با اجرای هر دو ارکستر خود فصل جدید را افتتاح می کند: در تاریخ 25 سپتامبر ، گروه افتخاری روسیه به سرپرستی نیکولای الکسیف اولین سمفونی شوستاکوویچ و سومین کنسرتو پیکان راخمانینوف ، نیکولای لوگانسکی را اجرا می کند.

اولین نمایش اولین سمفونی شوستاکوویچ در سالن بزرگ انجمن فیلارمونیک در 12 مه 1926 برگزار شد ، توسط ارکستر فیلارمونیک لنینگراد (مجموعه افتخاری فعلی روسیه) به سرپرستی نیکلای مالکو اجرا شد: این امتیاز به نویسنده 19 ساله آن شهرت گسترده ای بخشید و به زودی – یک شهرت بین المللی … سومین کنسرتوی پیانوی سرگئی راخمانینوف برای پیانو و ارکستر یکی از مشهورترین و چالش برانگیزترین کارهای این آهنگساز است که خودش اولین نمایش جهانی خود را در نیویورک اجرا کرد و ابتدا با اجرای والتر دامروش و سپس توسط گوستاو مالر این امتیاز را اجرا کرد. برای اولین بار در سن پترزبورگ ، این کنسرت نیز توسط نویسنده در 12 فوریه 1911 در سالن مجمع اشراف (سالن بزرگ فیلارمونیک فعلی) اجرا شد.

در 26 سپتامبر ، ارکستر سمفونیک آکادمیک فصل خود را – همچنین به سرپرستی نیکولای الکسیف – با برنامه ای اختصاص داده شده به 180 سالگرد تولد چایکوفسکی ، تکنواز – نارک حکنازاریان ، آغاز می کند.

نماهایی که از محبوب ترین ها در میراث آهنگساز هستند ، اجرا خواهد شد: اورتور فانتزی “رومئو و ژولیت” که اولین بار در آستانه 30 سالگی نویسنده به نمایش درآمد و همچنین آهنگ های بعدی – سمفونی شماره 4 تقدیم به نادژدا فون مک و تغییرات در تم روکو برای ویولن سل و ارکستر که در موسیقی آن عشق چایکوفسکی به موتزارت و کل سبک کلاسیک متجلی شد.

سنت اجرای موسیقی آکادمیک در سالنهای فیلارمونیک به قرن نوزدهم برمی گردد ، زمانی که فرانتز لیست ، هکتور برلیوز ، ریچارد واگنر ، آنتونین دووراک ، آنتون روبنشتاین ، پیوتر چایکوفسکی و دیگر موسیقی دانهای بزرگ زمان خود در اینجا اجرا می کردند. با این حال ، جامعه فیلارمونی واقعی (در آن زمان پتروگراد) ، اولین در کشور ما ، در 13 مه 1921 تأسیس شد. در 12 ژوئن ، اولین کنسرت در تاریخ آن برگزار شد ، برنامه ای که کاملاً متشکل از آثار چایکوفسکی بود.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی فیلارمونیک سن پترزبورگ

09/16/2020