رشد مثبت در تجارت خارجی ثبات

چین را نشان می دهد

رشد مثبت در تجارت خارجی ثبات چین را نشان می دهد 14 اکتبر 2020 ساعت 4:41 بعد از ظهر

Avesta.Tj | 10/14/2020 | در چین ، حجم گردش مالی تجارت خارجی در سه سه ماهه نخست سال جاری رشد مثبتی را نشان می دهد که بالغ بر 0.7٪ است. سهم صادرات 1.8 درصد افزایش داشت ، در حالی که واردات 0.6 درصد کاهش داشت. از نظر سه چهارماهه ، نرخ رشد تجارت خارجی به ترتیب -6.5٪ ، -0.2٪ و 7.5٪ بود.

با توجه به این داده ها ، در سه ماهه اول کاهش قابل توجهی وجود دارد ، در سه ماهه دوم – کاهش متوقف و تثبیت می شود ، و طبق گزارش Renmin Ribao در سه ماهه سوم روند بهبودی مشاهده می شود.

دستیابی به این نتایج آسان نبود ، آنها انعطاف پذیری اقتصاد چین را نشان دادند ، نشان دادند که PRC توانایی غلبه بر هر بحرانی را دارد. شایان ذکر است که حجم تجارت چین با ایالات متحده در سه ماهه اول رشد مثبتی را نشان داده است ، وضعیت جدید در تجارت چین و ایالات متحده تصویر PRC را به عنوان یک نیروی نشکن و لرزان نشان می دهد.

بهبود سریع تجارت خارجی چین در تضاد آشکار با جدال غربی ها در برابر PRC است. در طول این نه ماه ، چین تمام تلاش خود را کرده است تا مشکلات را بر اساس عوامل واقعی حل کند. در مبارزه با اپیدمی ، به سرعت استراتژی های م developedثر تهیه و بهبود اقتصادی مشاهده شد.

ایالات متحده آمریکا چه کاری انجام داد؟ آنها هیچ اقدام مشخص دیگری جز تمسخر چین ، لعن و نفرین به چین و بهانه گیری چین در رقابت های ریاست جمهوری ندارند.

رشد قدرتمند تجارت خارجی چین اتفاقی نیست ، بسیاری پیش بینی می کنند که رشد مثبت تولید ناخالص داخلی PRC در حال حاضر نتیجه گیری قبلی است ، زیرا نتایج مبارزه با اپیدمی در این کشور قبلاً منظم شده و پایه ای پایدار و محکم برای بهبود اقتصادی ایجاد کرده است. PRC در حال حاضر تنها اقتصاد بزرگ با چشم انداز رشد كامل و قابل پیش بینی در جهان است. صرف نظر از شرایط اپیدمی در زمستان امسال و در آینده ، چین قادر به حفظ صلح و ادامه رشد اقتصادی و اجتماعی است.

استراتژی ایالات متحده برای تحت فشار قرار دادن PRC بی تأثیر است: یک کشور اپیدمی را تحت کنترل واقعی درآورده ، اقتصاد خود را بازیابی می کند ، کشور دیگر درگیر یک اپیدمی و شورش های ناشی از آن است. واقعیت ها نشان می دهد انگیزه مثبت برای خودسازی چین بسیار مقاوم تر از مقاومتی است که ایالات متحده از طریق محاصره استراتژیک ایجاد می کند. فقط چند مقام آمریکایی رویای مهار چین را در سر می پرورانند ، روشهای آنها فقط یک نتیجه دارد و توسعه PRC انواع موانع را از بین می برد.

این نه ماه واقعاً بسیار جالب بوده است. چین به هدف خود متعهد بود ، تمام تلاش خود را انجام داد ، این فلسفه سیاسی به طور کامل در مبارزه با اپیدمی و بهبود اقتصادی نقش داشت. دولت آمریكا نیز به نوبه خود فقدان روش ، علاقه و حوصله را نشان داده است. به نظر می رسید ایالات متحده علاقه بیشتری به سرکوب چین دارد. در سالهای اخیر چشمگیرترین سیاستهای واشنگتن ضدچینی بوده است. در نتیجه ، PRC به توسعه و پیشرفت خود ادامه می دهد ، در حالی كه ایالات متحده خستگی ناپذیر به دیگران و خود آسیب می رساند ، فقط در رقابت با چین متمرکز است و توسعه خود را فراموش می كند.

ایالات متحده چالش های زیادی را برای چین ایجاد کرده است ، اما چین برای غلبه بر این چالش ها انرژی مثبت پیدا کرده است. با نگاهی به اطراف ، ایالات متحده به “شریک” برجسته در ادامه رشد چین تبدیل شده است.

اعتماد به نفس بر اساس شکست و موفقیت بنا شده است. سالهای گذشته ، به ویژه 9 ماهه امسال ، دوره ای بوده است که در آن جامعه چین بطور مداوم شک و تردیدهای مختلف را از بین برده و همچنین اعتماد به نفس دولت را تقویت کرده است. آگاهی جمعی چینی ها بدون شک گسترده تر است ، مردم کشور بهتر می توانند در برابر مشکلات و چالش ها مقاومت کنند. و افسانه ها در مورد ایالات متحده با دانش عینی جایگزین شده اند ، در حال حاضر هیچ چیز نمی تواند چینی ها را بترساند یا فریب دهد.

چین نه تنها در جریان بحران اپیدمی کنونی قویتر شده است. در طی بحران مالی جهانی در سال 2008 و بحران مالی آسیا در سال 1997 ، PRC همچنین توانایی های بهبودی قوی را نشان داد. اینها به هیچ وجه نمونه های منزوی نیستند. نقاط قوت نهادی چین و همچنین منابع مادی و معنوی مردم آن ، قدرت مبارزه و غلبه بر بلایا را فراهم می کند.

با ورود به سه ماهه چهارم ، PRC عملکرد خوش بینانه ای را حفظ می کند. در حقیقت ، جامعه چین عادت دارد که به دنبال کاستی های خود باشد و خود را بهبود بخشد. چین به وضوح شکاف توسعه ای بین خود و کشورهای غربی را مشاهده می کند. PRC امیدوار است كه كشورهای جهان به یكدیگر احترام بگذارند و به جای تعارض ، به دنبال همکاری باشند. چین بدون شک یکی از کشورهایی است که بالاترین “نرخ تعامل” را دارد.