آخرین روز نمایشگاه ها در مسکو به “صف سروو” تبدیل شد

در ورودی موزه مسکو یک صف وجود دارد ، جایی که اخیراً یک پروژه برجسته به صدمین سالگرد VKHUTEMAS افتتاح شد. خوشبختانه کارکنان موزه به سرعت و به راحتی کار می کنند ، بنابراین مجبور نیستید مدت طولانی در سرما خسته شوید. ماسک ، دستکش ، بررسی دما – همه چیز طبق قوانین است. اما برای حفظ فاصله ، حتی با یک تمایل شدید ، کارساز نیست. گشت و گذار در اطراف نمایشگاه هر یک 30 نفر را جمع می کند و مشتاقانه اطلاعات مربوط به سیستم انقلابی آموزش هنر را که صد سال پیش در روسیه ظاهر شد ، جذب می کند. اما علاوه بر گروه های گشت و گذار ، تماشاگران این نمایشگاه که اتفاقاً فضای نسبتاً زیادی را اشغال می کنند ، پر و پر هستند.

علاقه به نمایشگاه “VKHUTEMAS 100. مدرسه آوانگارد” جای تعجب ندارد. اولاً ، این تنها پروژه در مقیاس بزرگ است که به صد سالگی م instسسه افسانه ای اختصاص داده شده است. بیش از هزار نمایشگاه از 43 موزه در اینجا جمع آوری شده است ، که در مورد دانشکده های کارگاه های عالی هنری و فنی و اصلاح آموزش هنر پس از انقلاب در روسیه صحبت می کند.

در مرحله دوم ، این پروژه نه تنها قابل توجه ، بلکه دیدنی و تعاملی نیز است. این نمایشگاه با نصب توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان VKHUTEMAS ، بازآفرینی شده از عکس ها ، و تصاویر تاریخی مربوط به پروژه ها و آدرس های متعدد موسسه تکمیل می شود.

در دانشکده گرافیک می توانید تکالیفی را که به دانشجویان دانشگاه داده شده است ، تکمیل کنید. برای این منظور ، یک صفحه لمسی در دیوار تعبیه شده است. در مغازه چاپ نگار ، می توانید با جداول جداولی بازی کنید ، جایی که گرافیک هنرمندان VKHUTEMAS در آن ذخیره شده است. به طور کلی ، برای کودکان و بزرگسالان در اینجا کاری باید انجام شود. و حتی این واقعیت که بسیاری از نمایشگاه ها به دلیل عجله در تهیه پروژه بدون شرح باقی مانده اند ، برداشت مثبت کلی را پاک نمی کند.

همه به موزه مسکو دویدند – هم مردم عادی ، و هم متخصصان ، مورخان هنر ، کارمندان موزه ها و گالری های مختلف. فقط یک انگیزه وجود دارد – داشتن وقت برای دیدن با چشمان خود ، نفس کشیدن ، دریافت احساسات از فرهنگ انقلابی. بله ، یک برنامه آنلاین بزرگ در چارچوب نمایشگاه در نظر گرفته شده است ، اما ، همانطور که قرنطینه بهار نشان داد ، نمی تواند جایگزین تماس زنده با هنر شود.

پروژه بزرگ دیگری در آستانه قفل موزه در بلوار گوگولفسکی افتتاح شد. گذشته نگر ایگور ماکارویچ و النا الاژینا آثار اصلی مفهوم گرایان مشهور ، اعضای گروه افسانه ای “اقدامات جمعی” را نشان می دهد. همچنین تعداد افراد در اینجا بیشتر از یک روز معمولی موزه است ، اما ترافیکی وجود ندارد. در وینزاوود نیز وضعیت به همین منوال است. جمعیتی وجود ندارد. مخاطبان با سرعت معمول از گالری به گالری دیگر می دوند ، در هر اتاق دو یا سه نفر وجود دارد ، نه بیشتر.

اما آرامش فقط بیرونی است. صاحبان گالری ها (نه تنها Winzavod ، بلکه سایر فضاهای هنری خصوصی) نیز ضرر می کنند. برخی ، مانند موزه AZ ، تعطیلی خود را تا اواسط ژانویه رسما اعلام کرده اند ، در حالی که دیگران عجله ای ندارند.

– هنوز چیزی مشخص نیست. همه گالری ها نامه هایی به دفتر شهردار مسکو ارسال می کردند. اما در حال حاضر ، ما رسماً باید بسته بمانیم ، – می گوید “MK” صاحب گالری Pop / off / art سرگئی پوپوف.

– ما هنوز بسته نخواهیم شد. به نظر می رسد نمایشگاه های دائمی مجاز هستند … بیایید تمام زیبایی های انبارها را از بین ببریم ، مدت هاست که می رویم. بدون هرگونه سر و صدا ، در فاصله ، بیش از 5 نفر در سالن همزمان. Mask-Flippers-scuba – طبق پروتکل ، – چنین راهی برای برون رفت از وضعیت توسط مدیر مرکز هنرهای معاصر Zverev الکسی سوسنا برای ما بیان می شود.