نمایندگان دائمی کشورهای مستقل مشترک المنافع در مورد ارتقا candidates کاندیداهای کشورهای مستقل مشترک المنافع برای تصدی پست دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا

بحث کردند

نمایندگان دائمی کشورهای CIS در مورد موضوع ارتقا candidates نامزدهای CIS برای پست دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا بحث کردند 23 سپتامبر 2020 ، ساعت 13:29

15 Avesta.Tj | 09/23/2020 | دیروز جلسه منظمی از شورای اختیارات دائمی کشورهای عضو CIS در مجامع قانونی و سایر نهادهای مشترک المنافع در کمیته اجرایی CIS در مینسک برگزار شد.

در این نشست سفیر تاجیکستان در بلاروس ، نماینده دائمی جمهوری تاجیکستان در قانون اساسی و سایر ارگان های کشورهای مستقل مشترک المنافع محمدمشریف حکدود حضور داشت.

به گفته سرویس مطبوعاتی کمیته اجرایی CIS ، نمایندگان دائمی کشورهای مشترک المنافع در مورد مقدمات جلسات بعدی شورای وزیران خارجه و شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که به ترتیب با کنفرانس ویدیویی در 15 و 16 اکتبر برگزار می شود ، بحث کردند و همچنین در ابتکار عمل روسیه در دستور کار قرار گرفت ماموریت دائمی در مورد روش امضای معاهدات بین المللی در این جلسات.

نمایندگان مستقل دائمی اطلاعات مربوط به سهم عملی سازمانهای پایه تاسیس شده در کشورهای مستقل مشترک المنافع و همچنین شوراهای ایجاد شده تحت آنها را در ارتقا تعامل در کشورهای مشترک المنافع شنیدند و درباره آنها بحث و گفتگو کردند. به ارگانهای همکاری بخشی CIS توصیه شد که تعامل با سازمانهای تحت نظارت و شوراهای ایجاد شده تحت آنها را تشدید کرده و گزارشهای مربوط به کار آنها را به طور مرتب در جلسات خود بشنوند.

در این جلسه همچنین در مورد اجرای مفاد توافق نامه منطقه آزاد تجاری در تاریخ 18 اکتبر 2011 بحث و گفتگو شد. لزوم کار بیشتر برای از بین بردن موانع تجاری بین طرفین معاهده ذکر شد ، که باید به عنوان یکی از مهمترین شرایط رشد اقتصادی و توسعه تجارت متقابل عمل کند. به منظور آزادسازی بیشتر شرایط تجارت متقابل ، تصمیم بر آن شد که نظارت بر اجرای مفاد پیمان ادامه یابد و در زمینه تهیه پیش نویس توافق نامه تجارت آزاد خدمات استفاده شود.

علاوه بر این ، اعضای شورای نمایندگان دائمی در مورد ارتقا of نامزدهای کشورهای CIS برای پست های دبیرکل و روسای موسسات OSCE و کارهایی که در چارچوب اجرای مفاد تفاهم نامه تعمیق تعامل بین کمیته اجرایی CIS و کمیسیون اقتصادی اوراسیا در تاریخ 27 نوامبر 2018 انجام شد ، بحث کردند. سال.

همچنین در این جلسه ، در انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان در 11 اکتبر و انتخابات ریاست جمهوری مولداوی در 1 نوامبر 2020 ، نامزدهای سران مأموریت های ناظر از کشورهای مشترک المنافع توافق شدند. این مأموریت در تاجیکستان توسط رئیس کمیته اجرایی سرگئی لبدف و در مولداوی – توسط معاون اول ویکتور گومینسکی اداره می شود.

یک جلسه منظم شورای اختیارات دائمی کشورهای عضو مشترک المنافع تحت قانون اساسی و سایر ارگان های مشترک المنافع برای 27 اکتبر برنامه ریزی شده است.