شواهدی از مشارکت مزدوران سوریه و “حزب کارگران کردستان” در قره باغ

وجود دارد

شواهدی در مورد مشارکت مزدوران سوریه و پ ک ک در قره باغ وجود دارد 8 اکتبر 2020 ، ساعت 13:02

Avesta.Tj | 08.10.2020 | مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه سرگئی ناریشکین در تاریخ 6 اکتبر از مشارکت نمایندگان سازمان های تروریستی در دور کنونی درگیری قره باغ خبر داد.

از منابع آگاه مشخص شد که مزدوران سازمان های تروریستی بین المللی که در خاورمیانه می جنگند ، به ویژه “جبهه النصره” ، “فیرکات حمزه” در منطقه درگیری شرکت می کنند ، در کنار نیروهای مسلح ارمنستان که در درگیری های قره باغ شرکت می کنند “،” سلطان مراد “و همچنین گروههای کرد افراطی.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که یونیان می نویسد که ما در مورد صدها و حتی هزاران رادیکال امیدواریم که بتوانند از جنگ جدید قره باغ سود کسب کنند ، صحبت می کنیم.

همانطور که اشاره شد ، نشریات اروپایی ارمنستان می تواند از مزدوران خارجی ، از جمله مبارزان گروههای تروریستی کرد که در عراق و سوریه در جنگ قره باغ استخدام شده اند ، استفاده کند

در آستانه ، سرویس امنیتی آذربایجان نیز شواهدی در مورد استفاده مزدوران عراق و سوریه توسط ارمنستان در درگیری قره باغ منتشر کرد. طرف آذربایجانی رهگیری رادیویی مذاکرات تروریست های درگیر در پ ک ک و شرکت در درگیری ها در خاک آذربایجان را انجام داد.

قطعه رهگیری رادیویی:

– سلام ، اوضاع چطوره؟ ما چه کار می کنیم؟

– مشخص نیست ، منتظریم.

– امروز از سلیمانیه (شهری در شرق عراق) تا واردنیس (شهری در ارمنستان) باز هم شهرهای ما وجود دارد.

– ما نباید می رسیدیم. اوضاع بد است بسیاری از ضررها متاسفم که اومدم.

گزیده دوم یک مونولوگ جذاب کوتاه است:

– سلام ، هیسو. این وارتو است. ارتباط با شما غیرممکن است. آیا زخمی ها زیاد هستند؟ آنها نیز به سختی به پهلویمان ضربه زدند. مردم اینجا ضررهای زیادی دارند. مراقب باش. هواپیماهای بدون سرنشین آنها ، مانند آنها ، مطمئناً ضربه می زنند. مراقب خودت باش. بیایید ببینیم چه اتفاقی می افتد … خداحافظ!

قبل از شروع درگیری ها در قره باغ ، پرتال خبری مخالف جمهوری آذربایجان haggin.az نوشت که منابع موثق نزدیک به دولت عراق تأیید می کنند که با مداخله سفیر ارمنستان در عراق ، هراچیا پولادیان ، در تابستان سال 2020 ، مقامات ایروان با رهبران سازمان های کرد در عراق و توافق نامه ای را برای استقرار شبه نظامیان سازمان تروریستی پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) در قره باغ کوهستان امضا کرد.

طرف ارمنی ، به نوبه خود ، اظهار داشت كه آذربایجان در حال استخدام مزدوران در اوكراين از ميان سازمانهای اوكرايني “آزوف” و “بخش راست” است ، در حالی كه خاطرنشان كرد كه “مزدوران” ادعا می شود 1500 تا 2000 دلار آمریكا حقوق دریافت می كنند.

به یاد بیاورید که ارمنستان یکشنبه ، 27 سپتامبر ، حدود ساعت 05:00 به وقت کی یو حمله به آذربایجان را آغاز کرد. برای سرکوب آتش ، ارتش آذربایجان یک عملیات ضد حمله را آغاز کرد.