رئیس جمهوری قرقیزستان وزیر امور خارجه

را پذیرفت

رئیس جمهور قرقیزستان وزیر امور خارجه را پذیرفت 13 اکتبر 2020 ، ساعت 12:03 بعدازظهر

Avesta.Tj | 10/08/2020 | به گزارش AKIpress به نقل از سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری ، سورونبای جینبکوف ، رئیس جمهور قرقیزستان ، از وزیر امور خارجه چنگیزی آیداربکوف پذیرایی کرد.

ایداربکوف از موضع سازمانهای بین المللی و کشورهای شریک در مورد آخرین رویدادهای این کشور خبر داد و خاطرنشان کرد که جهان خارج از نزدیک وضعیت را زیر نظر گرفته و با وی در تماس است و ابراز نگرانی عمیق در مورد توسعه اوضاع می کند.

وی از جلسات برگزار شده با هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در جمهوری قرقیزستان Ozonnia Ozhielo و همچنین سفیر ، رئیس هیئت اتحادیه اروپا ادوارد اوئر گزارش داد.

در طی این جلسات ، به نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا اطلاع داده شد که قرقیزستان باید در اسرع وقت از طریق یک گفتگوی سیاسی گسترده بین نیروهای سیاسی ملی با رعایت الزامات قانون اساسی جمهوری قرقیزستان به حوزه قانونی بازگردد.

علاوه بر این ، اشاره شد که در حال حاضر تمام تلاش ها برای حل و فصل وضعیت فعلی در زمینه حقوقی صورت می گیرد. طرفین همچنین در مورد امکان پشتیبانی فنی برای انتخابات پارلمانی تکراری آینده در جمهوری قرقیزستان گفتگو کردند.

Chyngyz Aydarbekov اطلاع داد كه تمام مأموریت های خارجی بر لزوم انجام كار توجیهی با مقامات رسمی كشور میزبان در مورد اوضاع سیاسی داخلی فعلی و همچنین اقدامات انجام شده برای حل اوضاع در حوزه حقوقی متمركز شده اند.

نمایندگان سازمانهای بین المللی و کشورهای خارجی حمایت خود را از تلاشهای مقامات قرقیزستان برای تثبیت اوضاع سیاسی-اجتماعی کشور و همچنین آمادگی خود برای ارائه کمکهای لازم ابراز داشتند.

سورونبائی جینبکوف با سپاس از حمایت شرکای خارجی تأکید کرد. رئیس دولت خاطرنشان کرد که در شرایط دشوار سیاسی که امروز ایجاد شده است ، باید توجه ویژه ای به ارائه اطلاعات قابل اعتماد برای کل جامعه بین المللی شود.