رئیس جمهور یک مرکز تجاری و خدماتی بزرگ در منطقه رودکی

رئیس جمهور مرکز خدمات و تجارت بزرگی را در منطقه رودکی افتتاح کرد 1 اکتبر 2020 4:38 بعدازظهر

05 Avesta.Tj | 10/01/2020 | رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان امروز یک سفر کاری به منطقه رودکی انجام داد و در آنجا در مراسم راه اندازی تعدادی از امکانات شرکت کرد.

به گفته سرویس مطبوعاتی رئیس دولت ، رئیس جمهور در دهکده گل پرور از روستای جاموت Chimteppa ، رئیس جمهور یک م educationalسسه آموزشی پیش دبستانی و یک سالن ورزشی خصوصی “هیمات” را افتتاح کرد.

گزارش شد که کار ساختمانی در ساختمان م ofسسه آموزشی پیش دبستانی و سالن ورزشی خصوصی “هیمات” توسط کارآفرین سعیدجول گایراوتف در ژانویه 2020 در زمینی به مساحت 0.24 هکتار با هزینه 3 میلیون 500 هزار سامونی آغاز شد و در مدت زمان کوتاهی با هزینه زیاد به پایان رسید کیفیت.

ساختمان تازه ایجاد شده سالن ورزشی خصوصی “هیمات” شامل 3 طبقه است ، برای 40 شغل جدید طراحی شده است و می تواند تا 500 دانش آموز را در یک شیفت پذیرا باشد.

Emomali Rahmon یک گلخانه مدرن برای مزرعه Otajon dekhkan در جاموات روستایی Chimteppa افتتاح کرد که ساخت آن در سال 2017 آغاز و امسال به پایان رسید.

یک گلخانه در زمینی به مساحت 0.40 هکتار توسط یک کارآفرین داخلی ایلخوم اوتاجونوف ایجاد شد که در آن 20 نفر از ساکنان محلی شغل دائمی دارند.

در گلخانه مدرن مزرعه Otajon dekhkan ، سبزیجات اولیه کشت می شود ، از جمله انواع گوجه فرنگی و خیار با بازده بالا با استفاده از روش های مدرن. اگر دمای داخلی افزایش یابد ، می توان سقف را باز کرد.

در دهکده الوک در شهرک میرزا تورسونزودا ، رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه پیش دبستانی اوفتوباک شرکت کرد.

مهد کودک خصوصی “اوفتوبک” شامل سه طبقه است و توسط کارآفرین محلی مریم یوسفووا ساخته شده است.

در ادامه سفر کاری خود ، امامعلی رحمان همچنین اولین مرحله از مرکز تجارت و خدمات دولاطی ظفر را در منطقه رودکی افتتاح کرد.

این مجموعه عظیم توسط یک کارآفرین داخلی ظفر کبیروف در زمینی به مساحت 5.3 هکتار ساخته شده است ، جایی که صدها مغازه و فروشگاه ، غذاخوری ، کارگاه خیاطی و سایر امکانات کمکی در آن واقع شده است.

لازم به ذکر است که مجموعه خدمات یکی از بزرگترین امکاناتی است که به عنوان بخشی از سفر کاری رئیس جمهور امامعلی رحمان به منطقه رودکی به بهره برداری رسید

همچنین در منطقه رودکی ، رئیس دولت میدان Ismoil Somoni را افتتاح کرد. در اینجا رئیس جمهور پوشش را از بنای یادبود اولین بنیانگذار دولت تاجیکستان – شاه اسماعیل سامونی برداشت.

این بنای یادبود در خیابان Ismoili Somoni روستای Somoniyon برپا شده است. این اثر توسط مجسمه ساز آلیجون بوبوشاریفوف به عنوان بخشی از اقدامات سازنده به نام نشست شایسته سی امین سالگرد استقلال جمهوری جمهوری تاجیکستان ایجاد شده است.

ارتفاع بنای یادبود شاه اسماعیل سامونی در منطقه رودکی 5.3 متر و به طور کلی با پایه – 9.3 متر است.

سپس امامعلی رحمان در مرکز خدمات سمند با 50 یتیم ناحیه رودکی جلسه و گفتگو برگزار کرد و هدایای مادی و پولی به آنها هدیه داد.

امامعلی رحمان ، پس از افتتاح و راه اندازی تعدادی از امکانات ، جلسه ای با رهبران ، فعالان و نمایندگان مردم منطقه رودکی برگزار کرد.