رئیس جمهور قول یک زندگی مناسب و معقول را به هر شهروند تاجیکی

داد

رئیس جمهور قول زندگی شایسته ای را به هر تاجیک داد 30 اکتبر 2020 ، ساعت 16:04

اوستا Tj | 30/10/2020 | رئیس جمهور تاجیکستان ، امامعلی رحمان ، پس از اتمام مراسم رسمی تحلیف ، اقدامات خود را به عنوان رئیس جمهور این کشور برای هفت سال آینده به طور مختصر بیان کرد.

امامعلی رحمان با ابراز قدردانی از مردم برای اعتمادی که به وی داشتند ، گفت که او برای آبادانی کشور و رفاه مردم کار کرده و خواهد کرد.

“من سرم را در برابر مردم با شکوه تاجیکستان خم می کنم. من صمیمانه شما را دوست دارم و وظیفه خود را در قبال مردم تا آخرین نفس انجام می دهم. “رئیس جمهور امامعلی رحمان در سخنرانی خود گفت.

رئیس جمهور در سخنان خود اولویت های هفت سال آینده را تشریح كرد و تأكید كرد كه در این مدت كشور به استقلال كامل انرژی دست خواهد یافت ، بن بست ارتباطی را بر هم می زند و به دستیابی به امنیت غذایی نزدیك می شود.

رئیس دولت بر لزوم ارتقا سطح و کیفیت زندگی مردم از طریق تسریع در اجرای “استراتژی توسعه ملی جمهوری تاجیکستان برای دوره تا سال 2030” به منظور تأمین زندگی مناسب مردم تأکید کرد

رئیس جمهور امامعلی رحمان گفت: “طی هفت سال آینده ، ما باید رشد تولید ناخالص داخلی کشور را دو برابر کنیم ، طبقه متوسط ​​را به 45٪ برسانیم و فقر را به 15٪ کاهش دهیم”.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که بیش از 123 میلیارد سومونی برای بهبود کیفیت خدمات در زمینه علوم ، آموزش ، بهداشت و درمان و حمایت اجتماعی برای توسعه این صنایع اختصاص خواهد یافت.

رئیس دولت قول داد: “طی هفت سال آینده ، سیستم بانکی کشور بیش از 100 میلیارد سامانی وام برای توسعه حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی تأمین خواهد کرد که 1.5 برابر بیشتر از هفت سال گذشته است.”

رئیس جمهور همچنین بر لزوم بهبود وضعیت اجتماعی زنان و گسترش فعالیت های آنها در اقتصاد کشور تأکید کرد ، به همین منظور استراتژی ملی برای تقویت نقش زنان در جمهوری تاجیکستان برای سالهای 2021-2020 در حال تدوین و اجرا است.

یادآوری می کنیم که در تاریخ 11 اکتبر سال جاری ، انتخابات ریاست جمهوری در تاجیکستان برگزار شد و به دنبال آن امامعلی رحمان رئیس جمهور فعلی با کسب 90.92٪ آرا a پیروزی قانع کننده ای کسب کرد.