رئیس جمهور از نمایشگاه محصولات کشاورزی بازدید کرد و در جشن مهرگون

شرکت کرد

رئیس جمهور از یک نمایشگاه محصولات کشاورزی بازدید کرد و در جشن مهرگون شرکت کرد 19 اکتبر 2020 ، 08:34

05 Avesta.Tj | 19.10.2020 | رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان از نمایشگاه محصولات کشاورزی ، یخچالی برای نگهداری میوه ها و سبزیجات بازدید کرد و در جشن ایدی مهرگون در موسسه دولتی “Bogi Milii Vahdat” (“پارک ملی وحدت”) منطقه Bobojon Gafurov شرکت کرد. p>

به گفته سرویس مطبوعاتی رئیس دولت ، در این نمایشگاه ساکنان شهرها و ولسوالی های منطقه سغد ، که این روزها در همه بخش های بخش کشاورزی نتایج قابل توجهی کسب می کنند ، ثمره کار خود را ارائه دادند.

امامعلی رحمان در ضمن آشنایی با ثمره زحمات ساکنان 18 شهر و ولسوالی منطقه سغد ، دستورالعمل ها و دستورالعمل هایی را به روسای شهرها و نواحی ، متخصصان کشاورزی برای تولید و تهیه کافی محصولات غذایی ، خوراک دام ، افزایش ظرفیت تولید مزارع ، تأمین بازارهای کشور ارائه داد. محصولات تازه و با کیفیت ، صادرات آنها به خارج از کشور.

با توجه به شرایط موجود در جهان ، رئیس جمهور توجه متولیان امر را به اطمینان از برنامه کاشت محصولات کشاورزی ، افزایش 40 درصدی کاشت سیب زمینی و افزایش 60 درصدی کاشت محصولات کشاورزی ، از جمله غلات جلب کرد.

هنگام آشنایی با نمایشگاه ، گزارش شد که از اول اکتبر سال 2020 ، حجم کل تولید در انواع تجارت در منطقه به 7.4 میلیارد سامونی رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 107.8 درصد است.

تولید غلات به 287 هزار تن ، سیب زمینی – 344 هزار تن ، سبزیجات – 431 هزار تن ، خربزه – 138 هزار تن و تولید میوه ، عسل ، گوشت و شیر ، تخم مرغ و گوشت ماهی به طور قابل توجهی افزایش یافت .

برداشت پاییزه ادامه دارد و انتظار می رود برداشت فعلی باعث افزایش تولید برنج ، ذرت ، حبوبات ، لوبیا و نخود فرنگی در برداشت دوم شود.

مزارع دکان ، بنگاههای فرآوری سبزیجات و میوه ها ، مغازه های بسته بندی میوه های خشک ، سبزیجات و عسل و همچنین کارآفرینان فردی در روز جشن مهرگون ، به عنوان تعطیلات برداشت و فراوانی ، نمونه هایی از محصولات کشاورزی را به نمایش گذاشتند.

رئیس جمهور امامعلی رحمان از سهم کشاورزان و م processingسسات فرآوری منطقه در افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی و تأمین مواد غذایی در بازار مصرف تمجید کرد.

امروزه در منطقه سغد 70 هزار هکتار باغ وجود دارد که حدود 51 هزار هکتار از آن باغات بارور است.

با توجه به برنامه توسعه باغداری و انگور سازی برای 2016-2020 ، در سال 2020 برنامه ریزی شده است 230 هکتار باغ و باغ انگور جدید ایجاد شود ، این رقم در 528 هکتار بدست آمده است که 2.3 برابر بیشتر از برنامه است.

ذخایر محصولات کشاورزی ، به ویژه غلات ، سیب زمینی ، میوه ها ، انگور ، سبزیجات ، خربزه ، یکی از راه های تأمین بازار مصرف با قیمت های مقرون به صرفه است. بیش از 30 اتاق سردخانه صنعتی در شهرها و نواحی منطقه سغد وجود دارد.

این محفظه های برودتی می توانند حداکثر 10 هزار تن محصول را ذخیره کنند.

در این نمایشگاه محصولات کشاورزی متنوعی در اتاق های یخچال نگهداری می شد.

نمایشگاهی از دستاوردهای کشاورزان منطقه به عنوان بخشی از تعطیلات مهرگون کشاورزان برگزار شد.

رئیس دولت به کشاورزان منطقه دستور داد تا از زمین به طور منطقی استفاده کنند و تولید محصولات کشاورزی را بیشتر افزایش دهند.