رئیس جمهور یک جلسه منظم دولت

برگزار کرد

رئیس جمهور یک جلسه منظم دولت برگزار کرد 1 سپتامبر 2020 ، 08:00

Avesta.Tj | 09/01/2020 | رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان جلسه عادی دولت جمهوری را در آستانه 31 آگوست برگزار کرد ، سرویس مطبوعاتی رئیس دولت گزارش داد.

در ابتدای جلسه ، گزارش وزیر کشاورزی Amonullo Salimzoda در مورد اجرای فرمان دولت “در مورد برنامه توسعه صنعت بذر در جمهوری تاجیکستان برای سال های 2016-2020” شنیده شد.

تأکید شد که هدف اصلی تصویب این برنامه اجرای سیاست دولت در مورد توسعه صنعت بذر ، آزمایش انواع ، اصلاح نباتات و همچنین اجرای موفقیت آمیز آن و ایجاد کره ای است که فعالیت های خود را مطابق با استانداردهای بین المللی انجام دهد.

امامعلی رحمان به دولت کشور ، وزارت کشاورزی و آکادمی علوم کشاورزی تاجیکستان دستور داد تا از همه فرصت ها ، منابع و بهترین روش ها برای اجرای کامل این برنامه استفاده کنند.

همچنین دستورالعمل ها و دستورالعمل هایی به افراد مسئول وزارت زراعت در مورد استفاده بهینه از زمین ، انتخاب بذرهای مرغوب و مثمر هنگام کاشت محصولات زراعی و تأمین محصولات غذایی در بازار مواد غذایی ارائه شده است.

اعضای دولت کشور پس از بحث و گفتگو درباره تمام موضوعات در دستور کار ، تصمیمات مناسبی را برای اجرای آنها اتخاذ کردند.

رئیس جمهور دستورالعملهای خاصی را به روسای دستگاههای اجرایی قدرت دولتی شهرها و مناطق ، وزارتخانه ها و ادارات برای توسعه بخش کشاورزی ، برداشت به موقع و کامل ، صادرات محصولات کشاورزی ، تأمین بازار مواد غذایی ضروری ، تهیه مواد غذایی و سوخت برای دوره زمستان ، تحقق برنامه کاشت مجدد و برداشت بذر سیب زمینی برای سال آینده.

برای اطمینان از پرداخت به موقع حقوق و حقوق بازنشستگی ، دستورالعمل هایی به دولت کشور و ساختارهای مربوطه داده شد.

همچنین ، با توجه به اوضاع جامعه جهانی ، شیوع همه گیر ویروس کرونا ویروس و تأثیر عوامل خارجی بر اقتصاد کشور ، امامعلی رحمان دستور داد تا به طور گسترده و موثر از همه فرصت ها برای از بین بردن مشکلات و مشکلات موجود استفاده کند ، برای ایجاد کارهای توضیحی در میان مردم در مورد تولید و تولید کافی تهیه غذا و سرویس بهداشتی.