رئیس جمهور اوکراین از سازمان ملل متحد خواست تا یک بستر بین المللی برای اشغال کریمه

صفحه اصلی / < span rel = "v: child" typeof = "v: Breadcrumb"> اخبار / خانه / رئیس جمهور اوکراین از سازمان ملل خواست سکوی بین المللی اشغالگری کریمه

رئیس جمهور اوکراین از سازمان ملل متحد خواست تا یک بستر بین المللی برای اشغال کریمه از بین برد 24 سپتامبر 2020 ، ساعت 14:39

Avesta.Tj | 09/24/2020 | ولدیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین ، مفهوم سکوی بین المللی کریمه را به سازمان ملل ارائه داد و از شرکای بین المللی دعوت کرد تا به منظور پیوستن به نیروهای خود برای اشغال کریمه ، به این طرح بپیوندند.

اوكرنفرم گزارش داد ، وی روز چهارشنبه در یك پیام ویدیویی به شركت كنندگان در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل بیانیه داد.
رئیس جمهور اوکراین گفت: “من می خواهم دوستان خود را به شرکت در ایجاد بستر بین المللی کریمه با هدف اقدامات مشترک برای حمایت از حقوق کریمه ها و اشغال شبه جزیره دعوت کنم.”

وی همچنین خواستار حمایت از قطعنامه به روز شده “وضعیت حقوق بشر در جمهوری خودمختار کریمه و شهر سواستوپل اوکراین” شد که پیش از پایان سال جاری به مجمع عمومی ارائه خواهد شد.

همانطور که رئیس دولت تأکید کرد ، مسئله کریمه و دونباس “به عناصر آشنا در فضای بین المللی تبدیل نمی شوند ، جایی که فقط گزارش ها ، جلسات موضوعی و بیانیه های پروتکل برای سالگرد اشغال ، شکل کافی واکنش بین المللی تلقی می شود”. برعکس ، به گفته وی ، “در حالی که زخم در مرکز اروپا خونریزی می کند ، همه دنیا احساس درد می کنند ، و تنها دستور درمان موثر فقط اشغال زدایی کریمه و دونباس است”.

همانطور که اوکرین فرم گزارش داد ، طرف اوکراینی شروع به اعلام ابتکار عمل برای ایجاد بستر بین المللی کریمه در ژوئن سال جاری کرد. در همان زمان ، توجه اصلی به حمایت از حقوق بشر در کریمه اشغالی ، آزادی افراد غیرقانونی بازداشت شده توسط فدراسیون روسیه و همچنین ایجاد قالب برای مذاکرات بین المللی در مورد “اشغال غیرقابل اجتناب” شبه جزیره اوکراین بود.