اولین نمایش “مهمان سنگی” در “هلیکون-اپرا”

01.09.2020
از 8 تا 13 سپتامبر سال 2020 ، سری اول “مهمان سنگ” در هلیکون-اپرا برگزار می شود .از جانب. دارگومیژسکی ، آغاز فصل سی و یکم. با این تولید ، تئاتر شش ماه سکوت صحنه ای مرتبط با همه گیری را می شکند.

“مهمان سنگ” یک اپرای غیرمعمول و ابتکاری است ، “یک چیز بی سابقه” ، همانطور که خود نویسنده هنگام کار روی آن نوشت. افسوس که دارگومیژسکی وقت آن را نداشت که آن را به پایان برساند ، اپرا آخرین ساخته وی بود که توسط دوستان آهنگساز در کتاب “مشت توانا” به پایان رسید. کوی آواز را تمام کرد و ریمسکی-کورساکوف آن را ارکستر کرد.

Dargomyzhsky متن نمایشنامه A.S. را کاملاً دنبال کرد. “مهمان سنگی” پوشکین از چرخه “تراژدی های کوچک”. “من خودم را با دون خوان پوشکین سرگرم می کنم. من در حال امتحان چیزی بی سابقه هستم: من برای صحنه های The Stone Guest همانطور که هست موسیقی می نویسم ، بدون اینکه حتی یک کلمه تغییر کنم. من می خواهم صدا مستقیماً کلمه را بیان کند … “، آهنگساز اعتراف کرد. طرح قرون وسطایی پوشکین شخصیتی کنایه آمیز و جسورانه یافت و دارگومیژسکی آن را در موسیقی با شوخ طبعی و عمق ویژگی شاعر مجسم کرد.

داستان جهانی اشراف دان سوانین دون خوان تنوریو در مهمان سنگی با رنگ های جدید برق می زند و به یک داستان پلیسی تراژیک ، کاملاً اشباع از روح شیطنت آمیز و پوششی پوکین تبدیل می شود.

متأسفانه آخرین اپرای الكساندر دارگومیژسكی به ندرت در صحنه تئاترهای اپرای جهان باقی می ماند. از این به بعد ، “میهمان سنگی” او در “هلیکون” ظاهر می شود – اولین نمایش در 8 سپتامبر سال 2020 انجام می شود ، مجموعه نمایش های برتر تا 13 سپتامبر ادامه دارد.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی هلیکون-اپرا

09/01/2020