دفتر برنامه OSCE در دوشنبه به فعالیت های خود در سال 2021

ادامه خواهد داد

دفتر برنامه OSCE در دوشنبه فعالیت خود را در سال 2021 ادامه خواهد داد 16 اکتبر 2020 ، ساعت 13:48

Avesta.Tj | 10/16/2020 | دفتر برنامه OSCE در دوشنبه ، مطابق با دستور موجود خود و اولویت های فعلی کشور میزبان در هر سه بعد رویکرد جامع و تعاونی سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه امنیت ، فعالیت های خود را در سال 2021 در تاجیکستان ادامه خواهد داد.

در 15 اکتبر سال 2020 ، در نشست سالانه پلت فرم مشارکت OSCE در دوشنبه ، توافق نامه دو جانبه ای بین سازمان امنیت و همکاری اروپا و دولت تاجیکستان اعلام شد.

طبق دفتر برنامه OSCE در دوشنبه ، در این جلسه مقامات عالی رتبه ارگان های دولتی تاجیکستان و نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا حضور داشتند.

سفیر والریو چیوری ، رئیس دفتر برنامه در دوشنبه ، شرایط غیرمعمولی را که دفتر هنگام اجرای آنلاین بستر شریک با آن روبرو بود ، برجسته کرد. با این حال ، در طی همه گیر جهانی کنونی ، ثابت شده است که قالب آنلاین ایمن ترین و بهینه ترین راه برای مذاکره با شرکا است. سفیر کیوری گفت: “دفتر برنامه OSCE از شرکای خود در رسیدگی به چالش های گسترش COVID-19 پشتیبانی می کند و آماده است تا به پشتیبانی از قابلیت های عملیاتی شرکای محلی خود ادامه دهد.”

توولا یوریولیا ، سرپرست دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا (به عنوان سرپرست OSCE / GS) در غیاب وی ، بر اهمیت بستر مشارکت مشورتی برای ادامه همکاری قوی و عملی بین سازمان امنیت و همکاری و تاجیکستان تأکید کرد. مظفر حسین زودا ، معاون وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان خاطرنشان کرد: “باید تأکید کرد که چنین ابزاری برای همکاری و گفتگو بین کشور میزبان و سازمان با حضور طیف گسترده ای از کارشناسان و نمایندگان وزارتخانه ها و ادارات مربوطه تجربه بی نظیری در منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا است. این جلسه به ما امکان می دهد تا از طریق توسعه پروژه های مشترک در سه بعد سازمان ، بررسی جامع همکاری داشته باشیم. “

پلت فرم مشارکت در سال 2018 برای تقویت همکاری بین دفتر برنامه OSCE و تاجیکستان بر اساس مشارکت واقعی ، مالکیت محلی ، گشودگی و شفافیت راه اندازی شد.