کارگردان “در صورت فلکی قوس” درباره ناسازگاری های تاریخی

توضیح داد زندگی زندگی Eduard Streltsov فوتبالیست شبیه فیلمنامه یک فیلم هیجان انگیز است. مردی از مردم ، در شانزده سالگی بازیکنی در پایتخت “Torpedo” شد و در هجده سالگی – ستاره تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی. استرلتسف فوراً به یک قهرمان مردمی و مشهور با شخصیتی دشوار تبدیل شد. مدل موهای پسر عروسکی ، شهرت به عنوان یک خانم خانم ، به علاوه دور از رابطه ورزشی با الکل ، به او نوعی کاریزمایی راک ستاره داد ، اگرچه در اواخر دهه پنجاه هنوز چنین شرایطی وجود نداشت.

در اوج حرفه ای فوتبالیست ، وی به جرم عملی غیرقابل اثبات تجاوز به دوازده سال زندان محكوم می شود ، اما بعد از گذراندن نیمی از مدت حضور در اردوگاه ها ، پس از آزادی زودهنگام ، استرلتسف این قدرت را پیدا می كند تا به فوتبال بزرگ بازگردد. ادوارد آناتولیویچ در 53 سالگی بر اثر سرطان ریه درگذشت و برای همیشه طرفداران فوتبال پله شوروی و یک ورزشکار با شهامت قهرمانانه بود.

“در صورت فلکی قوس” اولین پروژه فیلم نیست که در آن تصویر بازیکن فوتبال افسانه‌ای ظاهر شود ، اما اولین سریال است که در آن زندگی Streltsov با جزئیات ارائه شده است. این فیلم از پنج سال پیش آماده شده بود و در ابتدا قرار بود آن را در آستانه جام جهانی فیفا 2018 به نمایش بگذاریم ، اما روند پیچیده برنامه نویسی تلویزیونی بزرگ به نفع نشان دادن این سریال همین حالا به پایان رسید.

مدیر پروژه ، رومان گپانیوک ، اعتراف می کند که تحت تأثیر جام جهانی ، امروز صحنه های فوتبال را با شدت بیشتری شلیک می کرد ، اگرچه پنج سال پیش از مدرن ترین فن آوری ها برای کار در چنین صحنه هایی استفاده می شد.

کارگردان سریال “در صورت فلکی قوس” روم گپانیوک
شکل> رومان گاپانیوک در مصاحبه با MK گفت: “این سریال به سبک دهه 50-60 فیلمبرداری شده است ، اما صحنه های فوتبال متفاوت به نظر می رسد.” – سپس تمام فوتبال بر روی عکسهای عمومی فیلمبرداری شد ، زیرا این روش اجازه انجام کار غیرقانونی را نمی داد

و اگر ما همین کار را می کردیم ، بسیار کسل کننده خواهد بود. به طور کلی ، شلیک نبردهای فوتبال یک فناوری ناب است. نکته اصلی این است که درک کنیم چه کسی باید در چه جهتی بدود و چگونه آن را حذف کند.

یک مربی واقعی فوتبال ولادیمیر کونف با ما همکاری کرد که تیم ها را انتخاب کرد و صحنه ها را تنظیم کرد. از بین هنرمندان ، فقط کسانی که نقش های مهمی را ایفا کردند در این صحنه ها شرکت کردند. فوتبالیست های دیگر توسط فوتبالیست های واقعی تصویر می شوند ، نه موارد اضافی. “

تعداد زیادی فریم در بایگانی ها باقی نمانده است که بازی Streltsov را نشان می دهد ، اما در روند آماده سازی برای فیلمبرداری ، ما هنوز موفق به مطالعه جزئیات مهم شدیم. دیمیتری ولاسکین ، بازیگر نقش استرلتسف ، با اولگ لوین ، مربی تورپدو همکاری کرد و در نهایت عناصر فوتبالی مانند پاس ، نوسان و نوسان کاذب استرلتسوف را تسلط یافت. در همان زمان ، بازیگر در سایت توسط یک بازیکن کم مطالعه – ولادیمیر ماکوفسکی ، بازیکن بلاروسی ، کمک کرد. Vlaskin سعی کرد به تنهایی کارهای زیادی انجام دهد ، اما وقتی به طور کلی لازم بود توپ را به گل تبدیل کرد و از دور ، یک حرفه ای جایگزین بازیگر شد. کارگردان سریال یادآوری می کند: “البته بازیگران نیز مجبور بودند سخت کار کنند.” – این اتفاق افتاد که آنها افتادند و حتی آمبولانس هم صدا کردند. یک بار یکی از بازیگران تولد داشت و بچه ها احمقانه آن را جشن گرفتند. مطمئناً روز بعد ، باد دادن به حلقه ها در این زمینه برای آنها دشوار بود ، پس از همه ، تغییر تیراندازی دوازده ساعت طول کشید. ”

بازیگران مختلفی که برای نقش استرلتسف مورد استماع قرار گرفتند ، در بین نامزدها بازیگرانی کاملاً مشهور بودند ، به عنوان مثال ، الکسی هورینیاک و آنتون پامپوشنی. اما در پایان ، پس از سه ماه آزمایش ، تصمیم بر این شد که در دیمیتری ولاسکین ، که این نقش برای او اولین بار بزرگ شد ، توقف کنیم ، زیرا در آن زمان فیلمبرداری او به معنای واقعی کلمه از دو خط تشکیل شده بود. بازیگر جوان باید بازیگری چشمگیر ، آمادگی جسمی و توانایی پیر شدن در قاب را نشان می داد رومان گاپانیوک می گوید: “طبق نقشه این سریال ، شخصیت اصلی از یک جوان به یک مرد بالغ منتقل می شود که چندین سال در زندان بوده است.” – خود استرلتسف در طول این سالها تغییرات زیادی کرده است. اما ما حتی این احتمال را نیز در نظر نگرفتیم كه افراد مختلف استرلتسف را در سالهای مختلف بازی كنند. به طور کلی ، یک بازیگر موظف بود که انعطاف پذیری داشته باشد تا هم تغییرات سن و هم احساسات را منعکس کند. ”

علاوه بر استرلتسف ، شخصیت های تاریخی دیگری نیز در این سریال وجود دارند که بازیگری که گاه بر کارگردان و تهیه کنندگان این سریال تأثیر می گذارد. بنابراین ، یکی از نامزدهای نقش خروشچف ، بازیگر والری بارینف ، و سرگئی یوشکوویچ برای وزیر کشور نیکولای دادوروف استماع کرد.

یک عکس از این سریال که توسط سرویس مطبوعاتی کانال یک تهیه شده است
شکل>

رومن گاپانیوک به یاد می آورد: “هر دو بازیگر بسیار مشهوری هستند که برای مدت طولانی نیازی به اثبات چیزی برای هر کسی ندارند ، اما نگرش آنها حتی به فیلمبرداری ، بلکه فقط برای بازیگری نیست ، مرا خوشحال کرد.” – بارینوف با کت و شلوار کتانی ، پیراهن دوزی و کلاه حصیری ، یعنی خروشچف آماده آمد. و یوشکویچ علی رغم این که لباس کاملاً مدرن دارد ، کت و شلوار و کراوات وزرایی را انتخاب کرد. یعنی هر دو قبلاً تصاویری را پیشنهاد داده اند و علاقه زیادی به این پروژه نشان داده اند ، در حالی كه برخی از همكارانشان با شورت و تی شرت به انتخاب بازیگران سریال تاریخی آمده اند. “

بسیاری از کارگردانانی که روی پروژه های تاریخی کار کرده اند ، خاطرنشان می کنند که انتخاب بازیگران و به ویژه بازیگران زن در چنین فیلمهایی همیشه با مشکلات بزرگی همراه است. سبک زندگی مدرن شهری تا حد زیادی در ظاهر افراد تأثیر گذاشته است ، و اکنون یافتن چهره ای مانند دهه پنجاه یا شصت به این آسانی نیست.

“در دهه 1990 و 2000 ، رونق سریال با موضوع مدرن رخ داد ، و بسیاری از بازیگران را با پلاستیک بردند تا در قاب خوب ظاهر شوند. – گفت: کارگردان “در صورت فلکی ساکن”. – اما پس از آن مد برای مدرنیته جای خود را به مد نوستالژی داد و چهره های هوشمند بسیاری از مشاغل را خراب کردند. حالا همه به خال کوبی علاقه دارند و بازیگران و بازیگران جوان به دلایلی فکر نمی کنند که برای بسیاری از نقش ها اینگونه تصور نمی شود. بدن های با تورم ورزشی نیز برای یکپارچهسازی با سیستمعامل مناسب نیستند ، زیرا افراد قبلاً عضلات طبیعی داشتند. همه اینها وقتی صحبت از پروژه های تاریخی می شود نوعی غربال برای هنرمندان ایجاد می کند. “

همچنین ، فیلم های یکپارچهسازی با سیستمعامل باعث جریانی از انتقاد از سوی افرادی می شوند که برای صحت تاریخی آن آماده مطالعه هر سانتی متر از قاب هستند. خدمه فیلم سریال “در صورت فلکی قوس” برای شیک شوروی به بلاروس رفت. استادیوم مینسک “دینامو” ، که قبل از بازسازی قابل دسترسی بود ، فرودگاه هوایی “بوروایا” ، ایستگاه راه آهن در برست – همه این اشیاء روح زمانه را منتقل می کردند ، گرچه آنها دقیق ترین تماشاگران را از فرصت دیدن بازسازی محروم نمی کردند.

“مدل های مو ، کلاه گیس ، کت و شلوار ، لباس ورزشی اختصاصی – ما به همه این موارد توجه زیادی کردیم. اما مدیر یادآوری می کند: اما آسفالت جابجا نشده است. – و به نظر من می رسد که وقتی مردم می نویسند “چرا در عکس خود کاشی در میدان ایستگاه دارید؟” ، بیننده به سمت اشتباه نگاه می کند. این فقط کاشی ها نیست. مردم در آن روزها هر دو متفاوت راه می رفتند و صحبت می کردند. به دلایلی ، چنین ادعاهایی در مورد اجراها وجود ندارد ، اگرچه در اجراهای تئاتری با مضامین تاریخی ، تأکید نیز تغییر می کند تا بیننده مدرن همه چیز را درک کند.

نمایی از سریال ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی کانال یک
شکل>

داستان مهم است ، که امروز جالب است. در اینجا به خاطر اینکه فوتبالیست ها سیگار می کشند مورد سرزنش قرار می گیرند. بنابراین در آن زمان سیگار می کشیدند. سپس بازیکنان شیوه زندگی متفاوتی را طی کردند و کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می کنند ، به سادگی علائم خود دوره را درک نمی کنند. ”

در عین حال ، فیلمنامه سریال دارای خطوط داستانی است که کاملاً با وقایع تاریخی مطابقت ندارد. و از این نظر ، به سختی می توان سریال را یک بیوگرافی نامید ، زیرا حقیقت زندگی در برخی شرایط فدای درام شد.

“حقیقت این است که همسر استرلتسف پس از آغاز یک پرونده جنایی برای طلاق تقاضای طلاق کرد و متعاقباً او عملاً دختر خود را ندید. و مادر فوتبالیست در حالی که استرلتسف در زندان بود ، درگذشت و پس از آزادی مدت مدیدی با او زندگی کرد.

در سناریوی ما ، مادر استرلتسوف هنگام گذراندن وقت درگذشت و روابط شخصیت اصلی با همسرش برقرار شد. این حقیقت زندگی نیست ، اما برای درام این سریال ، برای توسعه خطوط طرح نیاز بود. رومن گاپانیوک می گوید ، و ایگور ، فرزند استرلتسف از ازدواج دوم خود ، وقتی با ما روی فیلمنامه کار کرد ، با این اتفاق موافقت کرد. – و ادوارد Malofeev (فوتبالیست اتحاد جماهیر شوروی ، مربی مینسک دینامو و تیم ملی اتحاد جماهیر شوروی – MK ) به ما کمک زیادی در داستان با بازیکنان کرد.

ادوارد واسیلیویچ شخصاً استرلتسف را می شناخت و پس از آزادی از زندان با وی تمرین کرد و به فوتبال بازگشت. مالوفیف به من گفت كه بعد از آموزش ، استرلتسوف كه زیر دوش ایستاده بود ، با خون ادرار كرد ، زیرا ظاهراً کلیه های او را در این منطقه كتك زدند. فقط می توان تصور کرد که چه نوع درد جسمی را برای بیرون رفتن از زمین تجربه کرده است. و این نیز صادق است ، اگرچه نشان دادن این موضوع در رابطه با قهرمان کاملاً صحیح نخواهد بود. اما وقتی این همه را فهمیدم ، استرلتسف به نظر من یک قهرمان بزرگتر شد. ”

مطالب ” افسانه ها و حقیقت درباره ادوارد استرلتسوف: سریال از نگاه مورخان “