ترمیم کننده میزان آسیب به گالری ترتیاکوف را از سیل

طبق اطلاعات رسمی گالری ترتیاکوف ، علت نشت” موفقیت در یک فاضلاب فرسوده فرسوده است که نمی تواند فشار یک باران شدید را تحمل کند “. فیلم شاهدان عینی موزه ، گودال های بزرگی را در سالن های آوانگارد روسیه نشان می دهد. یعنی نقاشی های لاریونوف ، ماشکوف ، کنچالوفسکی ، فالک ، لنتولوف ، مالویچ ، کاندینسکی ، شاگال و … ممکن است رنج برده باشند. در این قاب سالن “انبیای آوانگارد” قرار داشت که یک نمایشگاه دائمی افتتاح می کند. لیلو و در سالن شماره 6 اخیراً افتتاح شده به نام جورج کاستاکی. در آن و در سالن های مجاور حدود پنجاه اثر از بیش از 800 مورد انتقال توسط کلکسیونر به موزه قبل از عزیمت به یونان در سال 1977 وجود دارد. در مرکز یک نقاشی دو طرفه از وسلی کاندینسکی است – یک دیوار کاذب جداگانه را اشغال می کند ، که به شما امکان می دهد هر دو طرف بوم را ببینید. درست در اطراف او ، با قضاوت در مورد این فیلم ، آب زیادی جمع شده است. طبق اطلاعات رسمی ، همه چیز با او مرتب است ، طبق داده های غیر رسمی ، برخی از مشکلات وجود دارد. در حال حاضر مشخص شده است که حدود دوجین نقاشی از این نمایشگاه برداشته شده و تحت نظر متخصصان قرار دارد.

بزرگترین نگرانی سرنوشت نقاشی ها از طبقه فوقانی ، واقع در زیر سقف ، جایی است که موفقیت در آن رخ داده است. اکنون خسارت وارد شده در مورد آنها چقدر جدی است ، اما طبق گفته یک متخصص ، برای بازگرداندن نقاشی های خیس می تواند دو ماه طول بکشد.

– کارمندان موزه در صورت بروز چنین شرایط اضطراری باید چه کنند؟ چه کمکهای اضطراری باید به نقاشیها ارائه شود و چه خطر آب از روی بوم یا مجسمه های چوبی وجود دارد؟

– تهدید سیل نقاشی ها بسیار ناخوشایند است ، زیرا علاوه بر لایه رنگ ، پایه از بین می رود – بوم یا چوب. اگر تدابیری اتخاذ نکنید ، فرایندهای برگشت ناپذیر می توانند آغاز شوند – کپک ، قارچ. لایه رنگ شروع به پوسته شدن یا خیس شدن می کند. تجزیه فیلم لاک ممکن است – اگر نقاشی لاک شود و خیس شود ، لکه های سفیدی روی آن ظاهر می شود ، از بین بردن آنها دشوار است. در چنین شرایطی توصیه می شود نقاشی ها را به صورت افقی به یک اتاق خشک منتقل کنید. هنگامی که آنها خشک هستند ، “چسب” پیشگیرانه ساخته می شود – مکان هایی که تخریب شده اند با چسب مخصوص پر می شوند.

– برای اینکه شرایط دما و رطوبت سالن به حالت عادی برگردد چه کارهایی باید انجام شود؟

– به عنوان یک قاعده ، اگر کف یا دیوارها خیس شوند ، آنها اسلحه های حرارتی ویژه ای قرار می دهند. طی یک هفته آنها احتمالاً می توانند خشک شوند.

– چه مدت طول می کشد تا یک نقاشی مرطوب ترمیم شود؟

– باید مقیاس تخریب را بدانید. متخصصان سطح بالا هستند ، من فکر می کنم آنها تمام اقدامات لازم را انجام داده اند. به عنوان یک قاعده ، برای تثبیت نقاشی ها یک تا دو ماه طول می کشد. اما اگر تمام فعالیت ها به موقع انجام شود ، ممکن است نیازی به آن نباشد. امیدوارم شاهکارهای هنرمندان آوانگارد در برابر عناصر مقاوم باشد و بیایید فکر کنیم: دلیل اضطراری چیست و آیا می تواند دوباره اتفاق بیفتد؟ چه اشکالی در پشت بام گالری ترتیاکوف دارید؟ این در واقع یک مشکل ریش است.

از اواخر دهه 1990 ، صحبت در مورد نیاز به بازسازی ساختمان وجود دارد و در سال 2000 مدیر گالری ترتیاکوف – سپس ولادیمیر رودیونف – از بازسازی آن خبر داد. برنامه ها همچنان برنامه هستند.

مدیر بعدی گالری ایالت ترتیاکوف ، ایرینا لببووا نیز بیش از یک بار در مورد ساختمان ویران شده و مشکل دیرینه بام صحبت کرد. اما ، ظاهرا ، نه خیلی پشتکار. در اواخر دهه 2000 ، تصمیم به تخریب ساختمان در كرمسكوی گرفته شد. و در جای خود برای ساختن یک “نارنجی” 15 طبقه که توسط نورمن فاستر طراحی شده بود ، اما مردم از بنای تاریخی ناشناس مدرنیسم شوروی دفاع کردند. سال گذشته ، ساختمان خانه مرکزی هنرمندان به گالری ترتیاکوف منتقل شد و اکنون کل ساختمان کریمسکی طبق پروژه Rem Koolhaas بازسازی می شود. وقتی این تصمیم اتخاذ شد ، مدیر فعلی موزه ، زلفیرا ترگولوا ، قبلاً وضعیت ساختمان خانه مرکزی هنرمندان را اضطراری خوانده بود.

اکنون هلندی ها باید “دوباره” ساختار معماری فروپاشی مدرنیسم شوروی را “بارگذاری مجدد” کنند. این معمار از قبل دیدگاه خود را درباره موزه آینده ارائه داده است: در داخل دیوارها فضای کمتری و بیشتر وجود خواهد داشت. پله ها ناپدید می شوند یا موقعیت مکانی خود را تغییر می دهند ، پله برقی های رنگی ظاهر می شوند – موزه شفاف خواهد شد. اما تاکنون این تنها یک پروژه است – آنها امیدوارند که برای مقابله با آن در چهار سال اجرای آن را از سال 2022 تا 2023 آغاز کنند. تا اینکه ، همانطور که اکنون متقاعد شده ایم ، کارکنان گالری ترتیاکوف باید برای هرگونه شرایط اضطراری – حتی سیل آماده باشند.