RMS یک کتابخانه موسیقی الکترونیکی

افتتاح کرده است از آثار کمتر شناخته شده موسیقی سمفونیک و کرال روسیه در قرن XX-XXI ، در سال 2016 به ابتکار سردبیر انتشارات “آهنگساز سن پترزبورگ” ، عضو شورای RMS سوتلانا امیلیوانا تایرووا آغاز شد. از آن زمان تاکنون ، انتشارات – شریک RMC در این پروژه – کارهای پیچیده و پر دردسر را انجام داده است: این مجموعه اقدام به آماده سازی متن و مجموعه رایانه ای از نمرات و صدای ارکسترال بر اساس نسخه های نویسنده بایگانی کرده است.

اهداف ایجاد کتابخانه احیای ساخته های فراموش شده غیر مستحق قرن گذشته ، آشنایی با نام های آهنگسازان جدید – معاصران ما ، ارائه موسیقی هایی است که قبلاً منتشر یا اجرا نشده است و همچنین کمک به تیم های خلاق حرفه ای در گسترش کارنامه.

– پروژه RMS از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، زیرا دوره تاریخ شوروی اکنون از حافظه عمومی پاک شده است. ما درمورد کل مجموعه های آثاری صحبت می کنیم که بخش قابل توجهی از فرهنگ موسیقی اروپا را نشان می دهد ، – می گوید: رئیس انجمن صنفی موسیقی RMS ، هنرمند محترم روسیه ، استاد هنرستان مسکو Vsevolod Vsevolodovich Zaderatsky. – ایجاد بانک اطلاعاتی الکترونیکی از شاهکارهای موسیقی روسیه قرن بیستم نه تنها اجرای آنها را ممکن می کند بلکه در عین حال یک اشاره و نوعی درخواست از کسانی است که سیاست فرهنگی را در فضای جمعی و فرهنگی خود تعیین می کنند.

در حال حاضر ، بایگانی کتابخانه الکترونیکی شامل 7 نمره سمفونیک و 5 نمره کر و مجموعه امتیازات است. اینها آثار سرگئی پروکوفیف ، آلفرد شنیتکه ، الکساندر لوکشین ، یوری فالیک ، بوریس تیشچنکو ، الکساندر راسکاتوف ، گنادی بانشچیکوف ، سرگئی اسلونیمسکی ، میخائیل آنتسف ، ویاچسلاو بولیچف ، نیکولای سیدلنیکوف هستند. بودجه کتابخانه به طور مرتب به روز می شود.

– دلیل اینکه بسیاری از آثار آهنگساز فوق الذکر قبلاً اجرا نشده اند و امروز نمی توان آن را اجرا کرد فقدان مواد موسیقی حرفه ای است ، – تأکید دارد بر نویسنده ایده پروژه سوتلانا امیلیوانا تایوروا. – امروزه علاقه خاصی به موسیقی کاپلا به طور کلی و موسیقی مقدس به طور خاص وجود دارد ، با این حال ، موسیقی کر کر روسی قرن بیستم همچنان کمترین مطالعه شده و بندرت اجرا شده از فرهنگ روسیه است. بسیاری از آثار آهنگسازان فوق الذکر در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی منتشر نشده و به دلیل مضامین معنوی توقیف شدند.

گروه های سمفونی و گروه های کر روسیه اکنون می توانند آثار اصلی ، آهنگسازان روسی که قبلاً ناشناخته بودند را در کارنامه خود داشته باشند. تمام مواد موسیقی کاملاً آماده برای استفاده ، در وب سایت RMS در یک بخش ویژه ایجاد شده ارسال می شوند: https://rmu-funds.ru/ . دسترسی به مواد به صورت رایگان برای اعضای RMS فراهم می شود.

اطلاعات ارائه شده توسط سرویس مطبوعاتی RMS