والدین روزنامه نگار دیلر شاریپوف خواستار آزادی مشروط وی برای

می شوند -image-inserted “>

والدین روزنامه نگار دالر شاریپوف خواستار آزادی مشروط وی می شوند 23 سپتامبر 2020 ، ساعت 16:29

Avesta.Tj | 09/23/2020 | والدین روزنامه نگار تاجیکی ، دلر شاریپوف ، از دادستانی کل می خواهند که فرزندشان را با آزادی مشروط آزاد کند.

پدر و مادر دالر شاریپوف ، عبدومن شاریپوف و پختامو نیازاف ، با نامه ای مربوطه به دادستان کل کشور مراجعه کرده اند.

در فرجام خواهی آمده است كه در ماه مه سال جاری ، دلر شاریپوف توسط دادگاه منطقه شوخمانسور دوشنبه به یك سال حبس در یك مستعمره رژیم عمومی محكوم شد.

خاطرنشان می شود از آنجا که مدت مجازات از تاریخ دستگیری D. Sharipov در نظر گرفته شده است ، یعنی از 29 ژانویه سال جاری ، وی قبلاً بیش از نیمی از مدت تعیین شده توسط دادگاه ، یا بهتر است بگوید 8 ماه را سپری کرده است.

مطابق درخواست تجدیدنظر ، پیش از این اداره اصلی اجرای مجازات های وزارت دادگستری کشور دو بار از بستگان این روزنامه نگار در مورد انتقال وی به مستعمره شهرک خودداری کرد
در این نامه آمده است: “این دلیل تضعیف سلامتی خود دلر و والدینش بود.” در این راستا ، والدین روزنامه نگار صادقانه از دادستان کل کشور می خواهند ، طبق قانون موجود ، موضوع آزادی مشروط دیلر شاریپوف را بررسی کند.

به یاد بیاورید که دیلر شاریپوف 32 ساله پس از احضار برای بازجویی در کمیته امور خارجه وزارت امنیت ملی در دوشنبه ، در تاریخ 28 ژانویه امسال بازداشت شد. در تاریخ 30 ژانویه دادگاه شریپوف را به مدت دو ماه دستگیر کرد.

در 17 آوریل ، دادگاه منطقه شوخمانسور دوشنبه ، ماده 189 قانون کیفری جمهوری تاجیکستان ، دلر شاریپوف را به یک سال حبس محکوم کرد.

دلر شریفوف در گذشته کارمند هفته نامه “Ozodagon” ، مجری شبکه تلویزیونی دولتی “Safina” بود. در سال 2012 ، او ایجاد یک سازمان ضد مشایخی به نام Kadam bakadam (گام به گام) را آغاز کرد ، که از ثبت نام رد شد.