رودنیانسکی از قوانین جدید اسکار

حمایت کرد

داستان و مضمون بهترین فیلم بالقوه باید با در نظر گرفتن این تغییرات اعلام شود. اقلیت های فوق باید حداقل دارای دو مقام خلاقیت و رهبری باشند. آکادمی چهار معیار را ذکر کرده است که حداقل دو معیار باید رعایت شود. فقط در این صورت فیلم واجد شرایط عنوان بهترین فیلم سال خواهد بود.

بیانیه وی تأکید می کند که هدف این نوآوری ها مبارزه با آزار و اذیت علیه اقلیت های نژادی ، قومی ، جنسی و سایر اقلیت ها و همچنین زنان است.

اگر به لیست برندگان سالهای اخیر مراجعه کنیم ، خواهیم دید که این هنجارها بدون هیچ دستورالعمل خاصی رعایت شده اند. به فیلم های Green Book of 2018 درباره یک نوازنده سیاه پوست همجنسگرا یا Moonlight 2016 درباره یک نوجوان همجنس گرا پوست تیره فکر کنید.

بیایید “گرمای نیمه شب” قبلی 1967 را بیاد آوریم: این تعصبات نژادی حاکم در جامعه آمریکایی آن سالها ، تقابل قهرمانان – کلانتر سفید و کارآگاه سیاه را تحت تأثیر قرار می دهد. اینکه اکران این فیلم تا حدی پاسخگوی نیازهای جامعه بود یا خیر ، اکنون فرقی نمی کند. ما با یک نقاشی در سطح هنری بالا روبرو هستیم.

احساسات پیرامون فیلم “رفته با باد” در سال 1939 ، که به عنوان یک کلاسیک جهانی شناخته شده است ، هنوز در خاطرات تازه است. او قبلاً به نژادپرستی متهم شده بود ، اما پس از انتشار مقاله ای که خواستار ممنوعیت نمایش در سینماها بود ، وقایع خاص در آمریکا مربوط به تیراندازی به آفریقایی تبارها ، همه دوباره شعله ور شد.

درباره چرایی وقوع همه اینها ، ما با تهیه کننده الكساندر رودنیانسكی ، كه بیش از یك بار نمایندگی روسیه را با آندری زویاگینتسف در مراسم اهدای جوایز اسكار داشت ، صحبت كردیم.

– آیا می توانید دلیل ابتکاراتی را که از نظر بسیاری عجیب به نظر می رسد توضیح دهید؟

– آکادمی فیلم آمریکا این کار را برای امنیت عمومی ایالات متحده انجام می دهد. من همیشه از واکنش ناسالم ما نسبت به جایزه ملی یک کشور دیگر متعجب شده ام. البته اسکار مهمترین جایزه جهان از نظر تأثیرگذاری در حوزه سینما است ، اما با این وجود ما در مورد کشور دیگری صحبت می کنیم. همه شروع به صحبت می کنند ، کاملاً درگیر زمینه های گسترده عمومی ، اجتماعی و سیاسی نیستند.

آمریکا در حال تغییر است. طبیعتاً او از استانداردهای اخلاقی جدیدی برخوردار است. آنها نمی توانند به جنبش Black Lives Matter پاسخ دهند ، به هر آنچه مربوط به تلاشی نه تنها برای مبارزه با نژادپرستی است ، همانطور که قبلا بود ، بلکه برای ایجاد پیش شرط هایی برای از بین رفتن آن است. و این نه تنها در مورد سیاه پوستان آمریکایی ، بلکه در آسیایی ها ، اسپانیایی زبان ها ، و سایر گروه ها نیز صدق می کند.

جامعه ناهمگن ، متنوع است و سالهاست که از نظر آنها ، سینما نه یک جامعه واقعی را با همه تنوع بلکه یک جامعه نخبه – سفید ، دگرجنسگرایانه و غیره را نشان می دهد.

اکنون جامعه از طریق آکادمی فیلم در تلاش است تا بر ادغام نمایندگان گروه های کم نماینده در بخش های فعال اجتماعی تأثیر بگذارد. امروز این کلمه اصلی است. این گروه شامل آسیایی ها ، سیاه پوستان ، افراد LGBT ، افراد دارای معلولیت ، افراد دارای معلولیت جسمی و روانی است. آکادمی برای اینکه آنها احساس کنند اعضای کامل جامعه هستند قوانین جدیدی را معرفی می کند که انگیزه کارفرما را برای استخدام این افراد فراهم می کند.

در کشور ما ، این اغلب به عنوان تمایل و نیاز به گرفتن اسکار تعبیر می شود. اما موضوع این نیست. و در این واقعیت که افرادی در صنعت ظاهر می شوند که قادر خواهند بود در ظهور فرصت های گسترده تر و متنوع تری در آینده تأثیر بگذارند. یکی از نادیده گرفته شده ترین قوانین در حال حاضر ، تعهد به شرکت ها برای استخدام کارآموز و کارآموز از این گروه های کم نماینده است.

این چقدر منطقی و معقول است ، تصمیم من نیست که مانند سایر روس ها ، آلمانی ها ، فرانسوی ها تصمیم بگیرم. به نظر من می رسد که نباید در این مورد قضاوت کنیم. من متوجه شدم که در وب سایت آکادمی ، هموطنان ما با فحاشی شروع به اعزام همه می کنند. وحشتناک است. تصور این است که آنها در مورد جوایز روسی “عقاب طلایی” یا “نیکا” می نویسند. من در ایالات متحده زندگی نمی کنم ، اما می فهمم که آنها مشکلات واقعی دارند و سعی می کنند با آنها به طور م effectivelyثر و شاید نه خیلی م effectivelyثر کنار بیایند.

– آیا جشنواره های جهانی از این واقعیت رنج نمی برند که علی رغم کیفیت آن ، سینمای زنان را به جلو سوق می دهند؟

– چند فیلم قوی سال گذشته توسط زنان ساخته شده است. اول از همه ، من “پرتره دختری در آتش” از سلین سیما و “جو کوچک” از جسیکا هاوسنر را صدا می کنم. هیچ کس آنجا حرکت نمی کند. به نظر من این تا حد زیادی واکنش ما است. آیا شما به عنوان یک زن ، فکر می کنید زنان به خوبی در فیلم ها نمایش داده می شوند و از فرصت های مشابه مردان برخوردار هستند؟

– در هر صورت ، بسیاری از زنان کارگردان در روسیه وجود دارند ، شما نباید از آنها شکایت کنید.

– طی ده سال گذشته ، در جشنواره Kinotavr ، ما اطمینان پیدا کرده ایم که فیلم هایی از زنان کارگردان ظاهر می شود ، و ما این کار را مدت ها قبل از بحث های آمریکایی شروع کردیم. در صنعت فیلم سازی ما مردان بسیار بیشتری وجود دارند. این همچنین مسئله نگرش به دموکراسی و حقوق بشر است.

اگر تشخیص دهیم که همه باید از حقوق برابر برخوردار شوند ، پس باید درک کنیم که حقوق اقلیت های مختلف باید محافظت و تقویت شود. سال ها اعتقاد بر این بود که اقلیت های سیاسی وجود دارند. اما موارد دیگری نیز وجود دارد – مذهبی ، جنسی ، قومی ، نژادی.

از جانب ما ، دشوار است که بدون درك اختلافات موجود در شهرها و ایالت های مختلف ، تغییرات در آیین نامه های آكادمی فیلم آمریكا را بدون وارد كردن در جزئیات مبارزه یك قرن علیه نژادپرستی و شرایط دیگر قضاوت كنیم. من چنین شجاعتی نخواهم گرفت.