شکر ، کره ، سبزیجات و میوه ها در تاجیکستان به “لذت گرانی” تبدیل شده اند

صفحه اصلی / اخبار / خانه / شکر ، کره ، سبزیجات و میوه ها در تاجیکستان به” لذت گرانی “تبدیل شده اند

شکر ، کره ، سبزیجات و میوه ها در تاجیکستان به “لذت گرانی” تبدیل شده اند 20 اکتبر 2020 09:16

10 Avesta.Tj | 20.10.2020 | در تاجیکستان قیمت محصولات اساسی در حال افزایش است و برخی از انواع کالاهای وارداتی از قفسه ها ناپدید می شوند. از ابتدای ماه اکتبر ، محصولات کشاورزی در بازارهای کشور شروع به افزایش می کنند.

در مرحله بعدی ، ساکنان تفاوت قیمت کالاهای اساسی وارداتی را احساس کردند و برخی از آنها به عنوان مثال روغن آفتابگردان وارداتی به کمبود تبدیل می شوند.

در ادارات دولتی مربوطه کشور ، افزایش قیمت محصولات کشاورزی با تکمیل برداشت برخی از انواع محصولات توضیح داده می شود. “به طور خاص ، برداشت گوجه فرنگی و خیار تقریباً به پایان رسیده است. با توجه به تقاضای روزافزون ، قیمت این سبزیجات در حال رشد است. به زودی سبزیجات گلخانه ای ، با در نظر گرفتن هزینه های رشد ، با قیمت بالاتری وارد بازار می شوند. ”

در همین حال ، یک کیلوگرم گوجه فرنگی در بازارها 5-7 سامونی ، کلم – 2.5-3 سامونی ، سیب – از 5 تا 8 سامونی ، گوشت با 54-55 سامونی برای هر کیلوگرم نگهداری می شود

بازرگانان در بازارها ، به نوبه خود ، افزایش قیمت ها را با عوامل مختلفی مرتبط می دانند ، از جمله این واقعیت که ، آنها می گویند ، عمده فروشان برای تأمین هزینه ها قیمت فروش را افزایش می دهند.

انصافاً باید توجه داشت که در بازارها کمبود محصولات کشاورزی وجود ندارد ، برعکس ، کالاهای فراوانی باقی مانده است. با این حال ، در عین حال می توان یادآوری کرد که قدرت خرید مصرف کنندگان کاهش یافته است ، که این مورد تأیید خود بازرگانان است.

در همین حال ، قیمت برخی از محصولات وارداتی مانند روغن آفتابگردان افزایش یافته است. روغن محبوب اولینا تقریباً از قفسه ها محو شده است و در صورت وجود آن ، یک قوطی 5 لیتری اولینا تا 90 سامونی هزینه دارد ، در حالی که دو هفته پیش قیمت این محصول 75 سامونی بود.

بر اساس آژانس آمار تحت ریاست جمهوری تاتارستان ، تورم در بخش مصرف کننده تاجیکستان در ژانویه تا سپتامبر سال جاری 5.1٪ بوده است.

طبق آمار اداره ، فقط در سپتامبر امسال تورم 0.3٪ بود.

محصولات غذایی در این مدت 6.3٪ افزایش یافت ، افزایش قیمت محصولات غیر غذایی 3.8٪ ، خدمات پولی 3.7٪ افزایش یافت.

بیشتر از همه قیمت افزایش یافت: شکر -19.6، ، محصولات نانوایی – 11.7، ، میوه ها – 7، ، سیب زمینی – 5.7، ، گوشت – 5.

به یاد بیاورید که تورم سال گذشته در تاجیکستان 8 درصد بود.

بانک ملی تاجیکستان قصد دارد تورم را برای سال 7٪ نگه دارد.