سرگئی ایوانوویچ اوژگوف: نویسنده فرهنگ لغت معروف و فهرست کارت تشک روسی

مدت ها قبل از اینکه اوژگوف فرهنگ لغت روسی خود را منتشر کند ، وی یکی از تدوین کنندگان فرهنگ نامه توضیحی معروف دیگر بود ، در چهار جلد در سالهای 1935-1940 به سردبیری دیمیتری اوشاکوف منتشر شد.

از سال 1937 ، اوزهگوف ، از جمله در زمان جنگ ، هنگامی که تخلیه از پایتخت را شروع نکرد ، در مسکو تدریس کرد.

Ozhegov اولین نسخه فرهنگ لغت خود را در سال 1949 منتشر کرد. شامل حدود 50 هزار کلمه بود. در سال 1952 ، نسخه دوم ، اصلاح شده و بزرگ منتشر شد و سپس اوژگوف چهار نسخه دیگر منتشر کرد. در حال حاضر ، تعداد نسخه های فرهنگ لغت به 28 نسخه رسیده است.

اوژگوف ، از جمله ، به تغییرات در زبان مشاهده شده در عصر فضا و همچنین عبارات استفاده شده توسط جوانان ، اصطلاحات اصطلاحات واژگان و حتی زبان ناپسند علاقه مند بود: او به همراه الكساندر رفرمتاتسكی ، یک فهرست کارت حصیر روسی تهیه کرد که یک علمی است مطالعه جامعه شناسی استفاده از زبان در شهرهای روسیه.

سنت ایجاد آرم های خاص به نام “doodles” که به افراد خاص یا رویدادهایی اختصاص داده شده است از سال 1998 در Google وجود دارد. به طور معمول ، دلیل ایجاد آنها هر تعطیلات یا سالگرد تولد شخصی است که شرکت می خواهد بر سهم خود در فرهنگ ، علم یا خدمات دیگر بشریت تأکید کند.

امروزه کاربران اینترنت روسی دودل را که به اوژهگو اختصاص داده شده است ، می بینند. در کشورهای دیگر ، تصویر صفحه اصلی به موضوعات دیگری اختصاص داشت – به ویژه اعتدال پاییزی در نیمکره شمالی ، اعتدال بهاری در نیمکره جنوبی ، ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روز معلم در اروگوئه