شی جین پینگ در 75 امین سالگرد سازمان ملل

سخنرانی مهمی ایراد کرد

شی جین پینگ سخنرانی سخنرانی در نشست 75 سالگرد سازمان ملل را ارائه می دهد 22 سپتامبر 2020 ، ساعت 13:10

Avesta.Tj | 09/22/2020 | رئیس جمهور چین شی جین پینگ امروز در یک جلسه سطح عالی به احترام به هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل سخنرانی مهمی کرد.

شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین ، نظرات خود را در مورد نقش سازمان ملل در دوران پسا همه گیری به اشتراک گذاشت و علیه یکجانبه گرایی ، قلدری و تلاش هر کشوری برای رفتار مانند “رئیس جهان” صحبت کرد.

شی جین پینگ بیانیه فوق را در یک جلسه سطح بالا به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل بیان کرد.

با تأکید بر اینکه سازمان ملل باید به شدت از عدالت دفاع کند ، شی جین پینگ گفت که هیچ کشوری در جهان حق تسلط بر امور جهانی ، حکمرانی بر سرنوشت دیگران و انحصار مزایای توسعه را ندارد.

“شی جین پینگ” گفت: “علاوه بر این ، هیچ کس حق ندارد خودسرانه عمل کند ، سیاست آزار و شکنجه و سلطه را دنبال کند یا رئیس جهان باشد.”

وی گفت که تقویت نمایندگی و صدای کشورهای در حال توسعه بسیار مهم است تا سازمان ملل بتواند با تعادل بیشتری منافع و خواسته های اکثر کشورهای جهان را منعکس کند.

با تأكيد بر اينكه سازمان ملل بايد از حكم قانون حمايت كند ، گفت كه روابط بين كشورها و هماهنگي منافع آنها فقط بايد بر اساس يك سيستم قوانين و نهادها باشد.

“آنها نباید آنها را كه مشت خود را محكم می كنند تحت فشار قرار دهند.”
رئیس جمهوری خلق چین افزود: قدرتهای بزرگ باید یک نمونه شخصی از حفاظت و حفظ قانون و نظم بین المللی و همچنین انجام تعهدات خود قرار دهند.

“ارزش این است که” انحصارطلبی “و عمل به استانداردهای دوگانه را کنار بگذاریم. همچنین نباید حقوق بین الملل تحریف شود و بهانه ای برای تضعیف حقوق و منافع قانونی سایر کشورها یا صلح و ثبات کره زمین شود. “

رهبر چین گفت که سازمان ملل باید همکاری را ارتقا دهد. وی گفت: “تفکر جنگ سرد ، تعصبات ایدئولوژیک و بازی های با جمع صفر کلید حل مشکلات کشور ما نیست ، حتی کمتر از این می تواند به عنوان راه حلی برای مشکلات مشترک بشریت باشد.”

“آنچه واقعاً باید انجام دهیم تغییر رویارویی به گفتگو است. اجبار به مشاوره؛ او یک بازی با جمع صفر برای منافع متقابل است. “

شی جین پینگ همچنین گفت که سازمان ملل باید روی اقدامات واقعی تمرکز کند.

“شی جین پینگ” گفت: “برای اجرای اصل چندجانبه گرایی ، شما باید عمل کنید ، نه فقط رجوع کنید.” “شما نمی توانید فقط نسخه هایی بنویسید که بعداً درمان موثری ارائه ندهند.”

وی افزود که سازمان ملل متحد باید بر حل مشکلات تمرکز کند و ضمن ارتقا and امنیت ، توسعه و حقوق بشر به صورت متعادل به سمت نتایج ملموس پیش رود.

به ویژه ، وی گفت ، اولویت باید پرداختن به موضوعات امنیتی غیر سنتی ، از جمله بهداشت عمومی است.

در طول جلسه ، شی جین پینگ با تمجید از نقش سازمان ملل در 75 سال گذشته ، گفت که این سازمان “راهی دشوار از طریق باران و باد” را پشت سر گذاشته است.

وی گفت که 75 سال با پیشرفت پویا جامعه بشری و تغییرات عمیق در وضعیت بین المللی و همچنین یک دوره توسعه سریع چند جانبه گرایی همراه است.

شی جین پینگ تأکید کرد که چین به شدت از نقش اصلی سازمان ملل در امور بین الملل دفاع می کند.
وی گفت: چین به شدت از سیستم بین المللی ، هسته اصلی آن سازمان ملل و نظم بین المللی مبتنی بر قوانین بین المللی حمایت می کند.

“بگذارید ما مجدداً بر تعهد قوی خود به چند جانبه گرایی تأکید کنیم ، به ساختن جامعه ای با سرنوشت مشترک انسانی ، تقویت همبستگی و پیشرفت تحت لوای سازمان ملل کمک کنیم!” – رئیس جمهور PRC در پایان سخنان خود گفت.