شورای امنیت سازمان ملل متحد نام گلمورود خالیموف را به لیست تحریم های به روز شده

اضافه کرده است

شورای امنیت سازمان ملل متحد نام گلمورود خالیموف را به لیست جدید تحریم های خود اضافه کرد 22 اکتبر 2020 ساعت 15:11

A vesta.Tj | 10/22/2020 | شورای امنیت سازمان ملل متحد لیست تحریم های مربوط به افراد درگیر در سازمان تروریستی “دولت اسلامی” را به روز کرده و تحریم ها را علیه فرمانده سابق OMON وزارت امور داخلی تاجیکستان ، گلمورود خالیموف ، که در سال 2015 از کشور فرار کرد و به گروه دولت اسلامی پیوست ، تمدید کرد ( در تاجیکستان ممنوع است).

نام خالیموف در لیست تحریم های به روز شده در 21 اکتبر منتشر شده است. در سال 2015 ، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های هدفمندی را علیه افراد ، گروه ها ، بنگاه ها و سازمان های وابسته به داعش و القاعده وضع کرد. تحریم های شورای امنیت ، کشورهای عضو سازمان ملل متحد را ملزم به مسدود کردن دارایی ها ، تحمیل ممنوعیت سفر و اعمال تحریم تسلیحاتی علیه اشخاص و نهادهای ذکر شده می کند.

تمدید تحریم ها علیه گلمورود خالیموف به این معنی است که شورای امنیت سازمان ملل هیچ تأییدی در مورد مرگ سرهنگ فراری ندارد. به طور معمول ، اسامی متهمان کشته شده از لیست به روز شده خارج می شوند.

نام گلمورود حلیموف در سال 2015 در سراسر جهان رعد و برق داشت ، زمانی که او ، به عنوان فرمانده OMON وزارت امور داخلی تاجیکستان با درجه سرهنگ ، از کشور فرار کرد و به صفوف تروریست ها در سوریه پیوست.

به مدت پنج سال ، اطلاعات مربوط به مرگ گلمورود حلیموف چندین بار ظاهر شد ، اما پس از آن تأیید نشد. علاوه بر این ، به زودی عنوان وزیر جنگ در داعش به وی اعطا شد و در سال 2016 مقامات ایالات متحده برای اطلاعات در مورد محل اقامت گلمورود حلیموف 3 میلیون دلار جایزه تعیین کردند.

در ماه آگوست سال جاری ، وزیر امور داخلی تاجیکستان رامازون راخیمزودا گفت که فرمانده سابق OMON تاجیکستان ، سرهنگ گلمرود حلیموف ، در نتیجه بمب گذاری در سوریه کشته شد ، اما هیچ تأیید رسمی در مورد مرگ وی وجود ندارد.

پیش از این ، سازمان های اجرای قانون تاجیکستان علیه G. Khalimov یک پرونده جنایی را تحت عنوان “خیانت به کشور” ، “شرکت در یک جامعه جنایی” و “مشارکت غیرقانونی در درگیری های مسلحانه یا خصومت در قلمرو سایر کشورها” آغاز کردند ، وی در بین المللی اعلام شد تحت تعقیب ، از جمله از طریق اینترپل.