شورای جهانگردی CIS بهبود صنعت گردشگری پس از بیماری همه گیر COVID-19

بحث و گفتگو کرد

شورای جهانگردی CIS درباره بهبود صنعت گردشگری پس از بیماری همه گیر COVID-19 بحث می کند 11 نوامبر 2020 ساعت 11:33 صبح

06 Avesta.Tj | 11.11.2020 | بهبود صنعت گردشگری پس از بیماری همه گیر COVID-19 ، ایجاد مسیرهای گردشگری مرزی بر اساس وقایع جنگ بزرگ میهنی توسط اعضای شورای گردشگری CIS مورد بحث قرار گرفت

به گفته سرویس مطبوعاتی کمیته اجرایی CIS ، در تاریخ 10 نوامبر سال 2020 ، جلسه شورای جهانگردی کشورهای عضو کشورهای مشترک المنافع به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست نمایندگان ارمنستان ، بلاروس ، قزاقستان ، قرقیزستان ، مولداوی ، روسیه ، تاجیکستان ، ازبکستان و کمیته اجرایی کشورهای مستقل مشترک المنافع حضور داشتند.

اعضای شورا نتایج مجمع گردشگری CIS را در چارچوب هفته ابتکارات تجاری در تاشکند در سپتامبر 2020 خلاصه کردند و در مورد تأثیر مخرب بیماری همه گیر COVID-19 در بازار جهانی گردشگری بحث کردند.

شرکت کنندگان در جلسه خاطر نشان کردند که احیای صنعت گردشگری در فضای مشترک المنافع باید در اولویت شورای در سال 2021 باشد. در همین راستا ، تصمیم بر این شد که مبادله منظم تجارب در مورد اقدامات مناسب برای کاهش پیامدهای بحران و بازگرداندن بازار گردشگری و سفر و همچنین ایجاد یک کارگروه تحت شورا برای پاسخگویی به چالش های صنعت سفر تشکیل شود.

نمایندگان کشورهای CIS به طور کلی پیش نویس برنامه اقدام 2020-2021 را در مورد اجرای استراتژی توسعه همکاری در زمینه گردشگری برای 2030-2021 تصویب کردند ، در مورد توسعه و اجرای مسیرهای توریستی فرامرزی مربوط به وقایع جنگ بزرگ میهنی بحث و تبادل نظر کردند. این جهت به عنوان یکی از اولویت ها در زمینه همکاری بین المللی گردشگری مشخص شده است. درخواستی از کمیته اجرایی CIS برای ایجاد لیستی از این مسیرها در منابع اینترنتی آنها بر اساس پیشنهادات ایالتها ارائه شد.

در این جلسه همچنین در مورد استفاده از ویزای الکترونیکی در کشورهای عضو CIS ، سازمان ورود و خروج بدون ویزا از گردشگران خارجی بحث شد.

اعضای شورا با پیشنهاد جمهوری ازبکستان در مورد دادن وضعیت سازمان اساسی کشورهای عضو CIS در زمینه گردشگری به دانشگاه بین المللی گردشگری “جاده ابریشم” موافقت کردند و تصمیم گرفتند پیش نویس سند مربوطه را تهیه کنند ، که در جلسه بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تصمیم بر این شد که جلسه بعدی شورای گردشگری کشورهای عضو CIS در سال 2021 در ارمنستان برگزار شود.