طبق مطالعه

هند

Avesta.Tj | 10/12/2020 | محققان روند جمعیت در سن کار در کشورها را مطالعه کردند و تولید ناخالص داخلی (GDP) را بر اساس داده ها محاسبه کردند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در لانست ، تا سال 2050 ، اقتصاد هند پس از ایالات متحده و چین به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد.

هند در حال حاضر در مکان پنجم قرار دارد و فرانسه و انگلیس پس از آن قرار دارند.

محققان روندهای مربوط به جمعیت در سن کار را در سراسر کشورها بررسی کردند و تولید ناخالص داخلی (GDP) را بر اساس سناریوهای داده محور محاسبه کردند.

در سال 2017 ، هند هفتمین اقتصاد بزرگ در جهان بود. این مطالعه امسال را به عنوان یک پایه در نظر گرفت و رشد کشور را محاسبه کرد. براساس این مطالعه ، هند تا سال 2030 به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل خواهد شد و سپس تا سال 2050 به سومین اقتصاد منتقل می شود.

اگر این اتفاق بیفتد ، هند در این لیست از ژاپن پیشی می گیرد که در حال حاضر در مکان چهارم قرار دارد.

این به دلیل این واقعیت است که اقتصاد هند زیر بار همه گیری Covid-19 متزلزل شده است ، که منجر به ضرر بسیاری از مشاغل شده است. تولید ناخالص داخلی 23.9٪ در سه ماهه آوریل-ژوئن امسال منقبض شد. رشد 3.1٪ ، کمترین سرعت در حداقل هشت سال گذشته است.

رشد تولید ناخالص داخلی هند یکی از بالاترین رشدها در دهه گذشته در جهان بود. شهرنشینی مداوم و پیشرفت های فناوری به رشد سریع اقتصاد کمک کرده است.