تاجیکستان در پاییز امسال با وضعیت اپیدمیولوژیکی اضطراری روبرو نیست ، – کارشناس

صفحه اصلی / اخبار / صفحه اصلی / تاجیکستان در پاییز امسال با وضعیت اپیدمیولوژیکی اضطراری روبرو نیست ، – کارشناس

تاجیکستان در پاییز امسال با وضعیت اپیدمیولوژیک اضطراری روبرو نخواهد شد ، – کارشناس 5 سپتامبر 2020 ، ساعت 10:56

05 Avesta.Tj | 09/05/2020 | در پاییز آینده ، تاجیکستان با یک وضعیت اپیدمیولوژیک اضطراری روبرو نخواهد شد و جمهوری احتمالاً از مشکلات COVID-19 که کشورهای همسایه با آن روبرو هستند ، جلوگیری خواهد کرد ، روز جمعه در یک جلسه توجیهی در دوشنبه ، یک مشاور-کارشناس سازمان بهداشت جهانی ، معاون مدیر St. موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی پترزبورگ به نام پاستور برای کارهای ابتکاری الکساندر سمنوف.

“افزایش شدید شیوع COVID-19 در کشورهای همسایه تاجیکستان با ویروس های جدید ارتباط ندارد. این وضعیت به این واقعیت مربوط می شود که تعداد قابل توجهی از بیماران جمع شده اند و کلینیک ها همیشه دارای تجهیزات اکسیژن درمانی کافی نیستند که واحد های اشعه ایکس را کار می کنند. “این متخصص معتقد است.

به گفته وی ، در این کشورها ، از یک سو انتقال اپیدمی به مرحله رشد بسیار سریع وجود داشت ، از طرف دیگر ، از سوی دیگر ، بیمارستان ها کاملاً آماده پذیرش بیماران نبوده و دقیقاً مراقبت های ویژه ای را که بیماران مبتلا به عفونت کرونا ویروس نیاز دارند ارائه می دهند.

“از آنجایی که تاجیکستان زودتر به این مرحله وارد شد ، جمهوری اکنون برای فصلی که می آید و با افزایش عفونت های تنفسی همراه است ، آمادگی بیشتری دارد. تاجیکستان چند صد دستگاه تولید اکسیژن دریافت کرد که توسط WHO تحویل ، توزیع ، نصب و آموزش پرسنل نه تنها در پایتخت ، بلکه در مناطق نیز شد. ثانیا ، پرسنل پزشکی تحت آموزش با کیفیت بالا قرار گرفتند ، متخصصان بسیار خوبی در تاجیکستان وجود دارد ، آنها می فهمند چه کاری انجام دهند ، آنها می دانند چگونه درمان کنند.

به گفته این کارشناس ، ثابت ماندن میزان بروز در تاجیکستان به این دلیل است که جمهوری در اواسط ماه مه “اوج” را “فراموش” کرد.

“یک لایه ایمنی خاص ظاهر شده است ، مردم بیمار هستند ، بیمار نمی شوند. پایه “علوفه ای” ویروس کاهش یافته است ، یافتن افرادی که می توانند آلوده شوند برای آن دشوارتر است. در این شرایط سخت ترین کار ایجاد ظرفیت آزمایشگاه بود ، زیرا بسیار گران است و برای آموزش کارکنان به زمان زیادی نیاز دارد. اما ما به موقع رسیده ایم ، بنابراین من در مورد فصل پاییز آینده خوشبین هستم. من فکر نمی کنم در اینجا شرایط خارق العاده ای وجود داشته باشد. ”

وی گفت که تاجیکستان طی 2.5 تا 3 ماه حجم آزمایشات را 2.5 برابر افزایش داده است: “از 500-700 آزمایش در روز در ماه مه ، به 2.5 هزار در روز امروز.” به گفته وی ، اگر در ابتدای همه گیری فقط یک آزمایشگاه برای آزمایش COVID-19 در کشور وجود داشت ، و سپس در دوشنبه ، اکنون 9 آزمایشگاه وجود دارد ، آنها در تمام مناطق کشور هستند.

با این حال ، به گفته وی ، ظرفیت آزمایشگاهی جمهوری باید افزایش یابد.

“ما معتقدیم که لازم است حجم آزمایش را تا 4.5 هزار تا 5 هزار آزمایش در روز افزایش دهیم. سمنوف گفت. پس تصویر مناسب خواهد بود.

“من در حال حاضر وضعیت تاجیکستان را به طور کلی مطلوب ، قابل کنترل و پایدار ارزیابی می کنم. روند کاملا مطلوبی است. اما تاجیکستان نمی تواند آرام باشد. هر کاری که قبلاً انجام می شد به درستی انجام می شد. و نتیجه داد. ما هنوز باید سه یا چهار ماه قبل از در دسترس بودن واکسن ، قبل از ظهور دارو زمان را تحمل کنیم. ”

برای اولین بار ، مقامات تاجیکی واقعیت های آلودگی به ویروس کرونا ویروس جدید را در تاریخ 30 آوریل تأیید کردند. از تاریخ 4 سپتامبر ، تعداد کل موارد آلودگی به COVID-19 در کشور به 8690 مورد رسیده است. از ابتدای شیوع همه گیر ، 69 نفر قربانی ویروس کرونا شده اند ، 7،482 نفر بهبود یافته اند یا 86.1٪ از بیماران بهبود یافته اند.