تاجیکستان در صورت غیرفعال بودن در نوآوری دیجیتالی عقب خواهد ماند ، – نماینده WB

صفحه اصلی / اخبار / خانه / تاجیکستان اگر بیکار بماند از نوآوری دیجیتال عقب خواهد ماند – نماینده WB

تاجیکستان در صورت عدم فعالیت در نوآوری دیجیتال عقب خواهد ماند – نماینده WB

15 اکتبر 2020 ساعت 11:18 صبح

 25 Avesta.Tj | 10/15/2020 | توسعه اقتصاد روستایی و تحول دیجیتال اقتصاد می تواند سرعت پویای نوآوری در صنعت را در تاجیکستان تضمین کند ، اگر حذف محدودیت های موجود در زمینه تنظیم صنعت و فضای کسب و کار باید در اولویت باشد. این را جان پیتر اولترز ، نماینده مقیم بانک جهانی در تاجیکستان ، در آستانه 14 اکتبر در جلسه شورای مشورتی برای بهبود شرایط سرمایه گذاری تحت ریاست جمهوری این کشور بیان کرد.

توسعه اقتصاد روستایی (از طریق توسعه کل زنجیره ارزش از کشاورزی تا صنایع غذایی) و اجرای سیاست هایی با هدف اطمینان از تحول دیجیتالی اقتصاد می تواند – در کوتاه مدت – تأثیر منفی COVID-19 را کاهش دهد و یک پایه محکم برای بهبودی پویا ، پایدار و فراگیر در میان مدت فراهم می کند. برای این کار ، سیاست های رفع محدودیت های موجود در تنظیم صنعت و فضای کسب و کار باید در اولویت باقی بماند.

یان پیتر اولترز خاطرنشان كرد كه فن آوری های دیجیتال در سراسر جهان به عنوان ابزاری م effectiveثر برای دولت ها ، افراد و مشاغل شناخته شده اند تا ضمن تضمین تداوم تجارت ، به طور م withثر با موضوعات فاصله اجتماعی برخورد كنند. اینترنت پرسرعت قابل اطمینان به جلوگیری از اختلال در خدمات کمک می کند که در غیر این صورت به کاهش ثروت ، درآمد و اشتغال کمک می کند. شرکت های خصوصی ، دولت ها در سراسر جهان در قالب مجازی مذاکره می کردند ، در حالی که خانواده ها به آموزش از راه دور و خدمات بهداشتی الکترونیکی دسترسی پیدا کردند. وی گفت: “ما به وضوح شاهد پویایی روزافزون نوآوری دیجیتالی هستیم ، از جمله عوامل ایجاد شده توسط بیماری همه گیر COVID-19 ، و در صورت غیرفعال شدن ، تاجیکستان ممکن است در این جهت با تأخیر بیشتری روبرو شود.”

به گفته وی ، در دوره 2000-2015 ، بخش ICT در کشور یکی از سریع ترین بخش ها بود که به توسعه اقتصادی – اجتماعی و به طور غیرمستقیم به درآمد بودجه دولت کمک می کند. به لطف روش های صدور مجوز شفاف و هزینه های مجوز کم ، ضعف نسبی اقتصاد – به صورت نفوذ کم – به توانایی جذب اپراتورهای معتبر بین المللی تبدیل شده است. در اوایل سال 2015 ، تنظیم کننده ارتباطات از راه دور اعلام کرد که نرخ رشد درآمد ICT در میانگین تاریخی قبلی یعنی نزدیک به 15 درصد باقی خواهد ماند. به همین ترتیب ، ارزیابی و تأمل در مورد دلایل اصلی اینکه – در یک اقتصاد به طور کلی پر جنب و جوش – درآمد ناخالص ICT در سال های بعدی شروع به کاهش می کند و رشد مشترکان جدید در سال های بعدی کاهش می یابد ، باید انجام شود.

به عنوان بخشی از تشخیص این صنعت ، مواردی که شایسته توجه ویژه هستند شامل محدودیت های صنعت ، قانون ارتباطات از راه دور و افزایش تعرفه ها است. “مسئله اصلی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که تا چه حد ممکن است تغییر شرایط نظارتی و عدم وجود شرایط بازی برابر ، که تا حدی نشان دهنده موقعیت بازار شرکت مخابرات دولتی است ، در وخامت عملکرد کلی بخش نقش داشته باشد. بدون توسعه اینترنت پرسرعت ، دستیابی به تحول دیجیتال ، معرفی خدمات دولت الکترونیکی و ترویج برنامه های مالی در سیستم عامل های تلفن همراه غیرممکن است. نماینده WB گفت: بدون تمرکز و اصلاحات لازم ، قیمت ها در این بخش از اقتصاد با وجود دسترسی محدود و سرعت کم در بالاترین نرخ در جهان باقی می مانند.