تاجیکستان از روسیه خواست با خروج دانشجویان تاجیکی که وارد دانشگاه های روسیه شده بودند ، مسئله را حل کند

تاجیکستان از روسیه خواسته است با عزیمت دانشجویان تاجیکانی که وارد دانشگاه های روسیه شده اند ، مسئله را حل کند 31 آگوست 2020 ساعت 4:19 بعد از ظهر

Avesta.Tj | 08/31/2020 | وزارت امور خارجه تاجیکستان در حال بررسی وضعیت دانشجویان تاجیکی در رابطه با عدم امکان عزیمت به فدراسیون روسیه برای تحصیل در م institutionsسسات آموزش عالی روسیه است.

در 24 آگوست سال جاری ، وزارت امور خارجه تاجیکستان به سفارت روسیه در تاجیکستان اطلاع داد که در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو از بین شهروندان تاجیکستان وجود دارد که در م institutionsسسات آموزش عالی روسیه در جمهوری تحصیل می کنند.

اشاره شد که بیش از یک هزار نفر از دانشجویان اعلام شده دانشجویان تازه پذیرفته شده ای هستند که برای تکمیل مراحل لازم مطابق با الزامات م institutionsسسات آموزش عالی باید در اسرع وقت به روسیه سفر کنند.

در این راستا ، وزارتخانه از سفارت روسیه در جمهوری تاتارستان خواست تا در اخذ مجوز از ستاد عملیاتی برای جلوگیری از واردات و شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا به سرزمین فدراسیون روسیه برای خروج دانشجویان تاجیکی بر اساس مدارک پشتیبانی (شناسنامه دانشجویی ، گواهی دانشگاه و غیره) کمک کند. ).

به گزارش بخش اطلاع رسانی وزارت امور خارجه تاجیکستان ، این موضوع در حال حاضر توسط طرف روس در حال بررسی است.