دامپزشکان زن تاجیکی برای واکسیناسیون پرندگان

آموزش دیده اند

زنان دامپزشک تاجیک برای واکسیناسیون پرندگان آموزش دیده اند 3 نوامبر 2020 08:19

اوستا Tj | 03.11.2020 | سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) با همکاری نزدیک با انجمن دامپزشکان تاجیکستان یک دوره آموزشی سه روزه در زمینه واکسیناسیون طیور ، پیشگیری از بیماری های عفونی در حیوانات و طیور و فرآوری شیر برای 30 خانم دامپزشک در سراسر کشور را به پایان رسانده است.

این رویداد بخشی از یک پروژه FAO است که توسط اتحادیه اروپا برای حمایت از وزارت کشاورزی و خدمات بازرسی دامپزشکی دولتی در بهبود تدوین سیاست حمایت مالی شده است.
این دفتر با حضور دامپزشکان زن از شهرها و مناطق مختلف کشور از جمله دوشنبه ، وخدات ، نورک ، خروگ ، خوجند ، ماستچوخ و جیحون برگزار شد که این امر فرصتی منحصر به فرد برای تحصیل مشترک و به اشتراک گذاشتن تجربه ، دانش و مهارت را در اختیار آنها قرار داد. FAO.

این برنامه درسی ، که به طور خاص برای زنان و جوانان طراحی شده است ، شامل ماژولهایی در مورد اهمیت اقدامات پیشگیرانه ، از جمله واکسیناسیون ، ضد عفونی کننده دام و مرغداری ، نمایش واکسیناسیون پرندگان ، ترکیب شیمیایی و فیزیکی شیر و روشهای اندازه گیری کیفیت شیر ​​است.

این آموزشها شامل قسمتهای نظری و عملی بود و اولین دوره توسط دانشمندان دانشگاه ارضی تاجیکستان به نام شیرینوشو شوفتمور ، انستیتوی دامپزشکی ، انستیتوی دامپروری و انستیتوی ایمنی بیولوژیکی آکادمی علوم کشاورزی تاجیکستان انجام شد. قسمت عملی آن در مزارع و کارخانه های لبنی در شهر تورسونزاده و منطقه شاخریناوسکی برگزار شد.

دامپزشکان زن با مشاهده ، تجزیه و تحلیل و آزمایش ایده های جدید دانش خود را بهبود بخشیده اند. از این طریق ، آنها برخلاف رویکردهای سنتی تولید دام و لبنیات ، که متکی به توصیه کارگران ترویجی است ، که ممکن است همیشه پاسخگوی نیازهای خاص کشاورزان نباشد ، توانستند راه حل هایی برای مشکلات خود ایجاد کنند.

“مریلین یوسفسون” ، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در تاجیکستان ، گفت: “اتحادیه اروپا خوشحال است که می بیند این آموزش برای دامپزشکان زن بسیار مورد توجه قرار گرفته است و ما امیدواریم که مهارت های کسب شده در حمایت از توسعه دام در تاجیکستان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.” .

“دامپزشکان زن می توانند نقشی اساسی در فعالیت های دامداری خانوارهای روستایی کشور داشته باشند. آنها با شرکت در این آموزش ، دانش و مهارت خود را تقویت کرده اند ، که مطمئناً کیفیت خدمات ارائه شده در این زمینه را بهبود می بخشد. من اطمینان دارم که چنین اقداماتی می تواند با بهبود ایمنی محصولات دامی برای مصرف داخلی و تجارت و همچنین کاهش تلفات دام ، از فقر روستایی بکاهد. ”

دام یک سرمایه طبیعی است که برای آینده ضروری است. به عنوان مثال ، حیوانات می توانند منبع هزینه های زیاد خانواده مانند شهریه یا رویدادهای جامعه باشند. حیوانات سالم منابع غذایی و تولید پایدار مواد غذایی هستند.

در این راستا ، FAO و اتحادیه اروپا بر روی بهبود سلامت حیوانات تمرکز دارند تا تولیدات دامی را تولید و پایدارتر کنند ، حیوانات ، مردم و محیط زیست را در تاجیکستان بهم نزدیک کنند.